Gjest neste sving Skrevet 10. november 2000 Del Skrevet 10. november 2000 Jeg er en mann på 56 år, og har hatt prostataplager i 3 år. Var hos urolog for 2 år siden og fikk påvist prostatitt. Bildet viste forkalkninger i prostata. Kan dette opereres v.hj.a. laserteknikk eller andre metoder? Første året gikk jeg på flere antibiotikakurer som hjelpte mens kurene pågikk. Urologen satte meg på en 50 dagers Ciproxin-kur, men virkningen uteble etter 30 dager. Dette er 2 år siden. Besøkte en healer samtidig som jeg begynte med helsekosttabletter,Dvergpalme og Proslex, og har hatt 2 gode år, uten at det kan påvises hva som var årsaken. Jeg mosjonerer 2-3 ganger pr. uke noe som også virker positivt på plagene. Samtidig med utbruddene har jeg hatt febersmerter i kroppen uten å kunne måle feber, med alle plagene som feber medfører. Siste 2 månedene er det på`n igjen med hyppige toalettbesøk, hver halvtime om dagen og 4-5 ganger om natten - med verk i blæreregionen mer eller mindre hele tiden om dagen. I praksis så må det være et toalett rundt neste sving, i hvertfall når jeg skal ut å reise. Arbeidsdagen går bra, fordi jeg har et åpent forhold til mine plager, og kan stikke ut en tur under møter etc. Nå går jeg på en ny 2 ukers antbiotikakur Dumoxin 100 mg., men merker ikke bedring etter flere dager. Symptomer/plager nå: Behov for å tisse hver halvtime. Veldig lite og lite trykk hver gang, og må ofte vente en stund før det kommer noe. Snakket i går med legen om undersøkelse mtp. operasjon, men det vil han avvente. Burde jeg prøve Proscar eller annet i stedet for antibiotika? Jeg har fortsatt godt humør til tross for mine plager, men hvis dette blir langvarig kan det påvirke psyken. Er det noen som kjenner seg igjen er jeg takknemlig for svar. neste sving 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9260-kronisk-prostatitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest neste sving Skrevet 10. november 2000 Del Skrevet 10. november 2000 Jeg er en mann på 56 år, og har hatt prostataplager i 3 år. Var hos urolog for 2 år siden og fikk påvist prostatitt. Bildet viste forkalkninger i prostata. Kan dette opereres v.hj.a. laserteknikk eller andre metoder? Første året gikk jeg på flere antibiotikakurer som hjelpte mens kurene pågikk. Urologen satte meg på en 50 dagers Ciproxin-kur, men virkningen uteble etter 30 dager. Dette er 2 år siden. Besøkte en healer samtidig som jeg begynte med helsekosttabletter,Dvergpalme og Proslex, og har hatt 2 gode år, uten at det kan påvises hva som var årsaken. Jeg mosjonerer 2-3 ganger pr. uke noe som også virker positivt på plagene. Samtidig med utbruddene har jeg hatt febersmerter i kroppen uten å kunne måle feber, med alle plagene som feber medfører. Siste 2 månedene er det på`n igjen med hyppige toalettbesøk, hver halvtime om dagen og 4-5 ganger om natten - med verk i blæreregionen mer eller mindre hele tiden om dagen. I praksis så må det være et toalett rundt neste sving, i hvertfall når jeg skal ut å reise. Arbeidsdagen går bra, fordi jeg har et åpent forhold til mine plager, og kan stikke ut en tur under møter etc. Nå går jeg på en ny 2 ukers antbiotikakur Dumoxin 100 mg., men merker ikke bedring etter flere dager. Symptomer/plager nå: Behov for å tisse hver halvtime. Veldig lite og lite trykk hver gang, og må ofte vente en stund før det kommer noe. Snakket i går med legen om undersøkelse mtp. operasjon, men det vil han avvente. Burde jeg prøve Proscar eller annet i stedet for antibiotika? Jeg har fortsatt godt humør til tross for mine plager, men hvis dette blir langvarig kan det påvirke psyken. Er det noen som kjenner seg igjen er jeg takknemlig for svar. neste sving 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9260-kronisk-prostatitt/#findComment-50019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege Skrevet 11. november 2000 Del Skrevet 11. november 2000 Urolog Trygve Talseth er på ferie i 3- 4 uker. Da jeg er gynekolog er mine kunnskaper om prostatitt svært begrenset. Jeg kan ikke råde deg om behandling. Kan du stille spørsmålet ditt omigen i begynnelsen av desember? Da kan han svare deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9260-kronisk-prostatitt/#findComment-43259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege Skrevet 11. november 2000 Del Skrevet 11. november 2000 Urolog Trygve Talseth er på ferie i 3- 4 uker. Da jeg er gynekolog er mine kunnskaper om prostatitt svært begrenset. Jeg kan ikke råde deg om behandling. Kan du stille spørsmålet ditt omigen i begynnelsen av desember? Da kan han svare deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9260-kronisk-prostatitt/#findComment-50135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.