Gå til innhold

Voldsoffererstatning

Gjest kvinne på 35 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

En ting er sikkert: Jo mer dokumentasjon på senskader og bevis på at man har fått ødelagt f.eks. skolegang eller yrkeskarriere, dess bedre sjanse har man til å få erstatning.

Summen på erstatningen varierer fra 20-30.000 til 100-150.000. Tror ikke jeg har hørt om noen som har fått høyere enn det? De fleste får 20-30.000. Jeg fikk 100.000 for over 10 år siden, det var en av de høyeste utbetalingene på den tiden. Men jeg tror jeg hadde blitt akkurat like glad for 20.000, for endelig var det noen som var villig til å tro på meg! (Saken min ble henlagt pga bevisets stilling, men jeg fikk likevel erstatning).

For min del tok det mange måneder å få svar, jeg tror det gikk minst 6 mnd. Det vil jo variere fra fylke til fylke, og hvilken arbeidsmengde saksbehandleren har. Du kan jo ringe og høre hvordan det ligger an, om de tror det er lenge til du får svar?

Ønsker deg lykke til, krysser fingrene for deg!

Beste hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92616-voldsoffererstatning/#findComment-515485
Del på andre sider

Hei!

En ting er sikkert: Jo mer dokumentasjon på senskader og bevis på at man har fått ødelagt f.eks. skolegang eller yrkeskarriere, dess bedre sjanse har man til å få erstatning.

Summen på erstatningen varierer fra 20-30.000 til 100-150.000. Tror ikke jeg har hørt om noen som har fått høyere enn det? De fleste får 20-30.000. Jeg fikk 100.000 for over 10 år siden, det var en av de høyeste utbetalingene på den tiden. Men jeg tror jeg hadde blitt akkurat like glad for 20.000, for endelig var det noen som var villig til å tro på meg! (Saken min ble henlagt pga bevisets stilling, men jeg fikk likevel erstatning).

For min del tok det mange måneder å få svar, jeg tror det gikk minst 6 mnd. Det vil jo variere fra fylke til fylke, og hvilken arbeidsmengde saksbehandleren har. Du kan jo ringe og høre hvordan det ligger an, om de tror det er lenge til du får svar?

Ønsker deg lykke til, krysser fingrene for deg!

Beste hilsen Grete :-)

takk, dette var nyttig info for meg også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92616-voldsoffererstatning/#findComment-515824
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...