Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk smerter i høyre side november 2001, smertene lå først og fremst ved 8-9costa og høyre del av rectus abdom.Foretatt vanlig tester., I mars 2002 konstatert at det hadde vært en muskelbrist i rectus ab...etter ultralyd undersøkelse. P.g.a. store smerter igjen i oktober gikk jeg til lege igjen, det ble foreslått en scintigrafi undersøkelse,resultat:jeg fikk beskjed av han som foretok undersøkelsen at skjelettet var meget bra(det hadde jeg regnet med)han sa også at den høyre nyren vistes godt.Når jeg ringte fastlegen for å høre etter resultatet fikk jeg beskjed om at skjelettet var bra, men han hadde ikke fått vite noe mer.

Var til lege igjen etter jul januar 2003,siden fortsatt var plaget med smerter, foreslått tverrfriksjons massasje for rectus ab.,for å fjerne arrdannelse eventuell betennelse, denne masasjen har vist seg å virke for jeg har blitt kvitt hvelse og smerte i området rund rectus ab.muskelen.

Men jeg har fortsatt problemer i området rundt8-9 costa. Jeg trenger råd hva jeg kan gjøre.

Jeg vet at det ikke har noe med skjelettet å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92697-smerter-i-abdomen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes det høres litt rart ut at en muskelbrist i en magemuskel skal gi så langvarige smerter. Ville i tilfelle forvente meg at smerten kun kjennes ved bruk av denne muskelen. Smerter i dette området kan også skrive seg fra lever/galle. Dersom ultralyd eller CT ikke er tatt, kan dette kanskje vurderes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92697-smerter-i-abdomen/#findComment-514535
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...