Gå til innhold

Eggallergi og bursdagskake - oppskrifter

Anbefalte innlegg

Min lille håpefulle blir ett år og det skal selvfølgelig feires. Men jeg har lyst til å bake en kake som hun også kan spise. Hun er veldig allergisk mot egg og da blir jo listen med kaker i min kokebok skuffende liten. Er det noen som kan hjelpe meg med oppskrifter eller andre gode ideer jeg kan prøve ut?

Veldig takknemmelig for svar!!

Klem -

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92768-eggallergi-og-bursdagskake-oppskrifter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sigurds mamma

Hei !

Se under mitt innlegg datert 18.01.03. Jeg har også en 1 - åring som er svært allergisk mot egg, og har funnet noen oppskrifter.

Mail meg gjerne, jeg ønsker å dele erfaring med andre i samme situasjon. Det er mye å tenke på mht. visper, bakebollder, stekeform o.l.

Mvh Sigurds mamma

Gjest kjerringa

Hei.. Jeg har en datter på 4 år som har blant annet allergi mot egg. Det jeg bruker når jeg baker er å bare bytte ut vanlig egg med en egge-erstatning som heter loprofin.. Det er å få kjøpt på helsekost-forretninger. Det spørs litt på hvordan de eggene i oppskriften skal behandles men stort sett gir det bra resultat. ( Og jeg er ingen god baker )..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...