Gå til innhold

Medisiner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Dette er det ikke mulig å gi noe eksakt svar på,uten at man kjenner pasienten godt,slik at denne problemstillingen må du drøfte med legen din.Det finnes ikke en fast mal for slik behandling,og gode råd du evt.får av andre,behøver ikke være det beste for deg.Retter du spørsmålet til Forum psykiatri,er det mulig de kan gi deg noen generelle retninglinjer,men den spesifikke behandlingen må legen din vurdere.Det er også mulig at du skal ha samtaleterapi hos en psykolog/psykiater, i stedenfor økte doseringer av medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9283-medisiner/#findComment-43625
Del på andre sider

Dette er det ikke mulig å gi noe eksakt svar på,uten at man kjenner pasienten godt,slik at denne problemstillingen må du drøfte med legen din.Det finnes ikke en fast mal for slik behandling,og gode råd du evt.får av andre,behøver ikke være det beste for deg.Retter du spørsmålet til Forum psykiatri,er det mulig de kan gi deg noen generelle retninglinjer,men den spesifikke behandlingen må legen din vurdere.Det er også mulig at du skal ha samtaleterapi hos en psykolog/psykiater, i stedenfor økte doseringer av medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9283-medisiner/#findComment-50501
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått svar på psykiatriforum. Hopp over til neste innlegg. :o)

Jeg heter også Magna. Jeg har hatt nok samtaler/terapi. Jeg har gått til behandling i en årrekke. Og det vil jeg ikke bruke mer tid og krefter på det og jeg tror heller ingen vil bruke mer tid på meg. Derfor vil jeg medisineres. Jeg er 48 år, og synes nok er nok med prating. Jeg vil jobbe og leve vanlig. Noe av poenget er også det at jeg har fått beskjed av min terapeut at det må mer dybdeterapi til for å bedre min psyke nå. Det har jeg ikke lyst til å prioritere i min alder. Angstbehandling tar tid. Jeg har nærmest gått til behandling siden 1994. Før den tid i ca. ett år. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9283-medisiner/#findComment-43714
Del på andre sider

Jeg har fått svar på psykiatriforum. Hopp over til neste innlegg. :o)

Jeg heter også Magna. Jeg har hatt nok samtaler/terapi. Jeg har gått til behandling i en årrekke. Og det vil jeg ikke bruke mer tid og krefter på det og jeg tror heller ingen vil bruke mer tid på meg. Derfor vil jeg medisineres. Jeg er 48 år, og synes nok er nok med prating. Jeg vil jobbe og leve vanlig. Noe av poenget er også det at jeg har fått beskjed av min terapeut at det må mer dybdeterapi til for å bedre min psyke nå. Det har jeg ikke lyst til å prioritere i min alder. Angstbehandling tar tid. Jeg har nærmest gått til behandling siden 1994. Før den tid i ca. ett år. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9283-medisiner/#findComment-50590
Del på andre sider

Det virker positivt at du ønsker å komme i jobb,og innen medisinering finnes det en rekke muligheter,men det er ingen generell løsning som gjelder for alle.Ta dette opp med legen din,slik at vedkommende,eller i samråd med psykiater kan se på de mulighetene som er best for deg.For menge er medisinering sammen med samtaleterapi det beste,og det er en videre mulighet.Hvis du etter 6 år med samtale terapi synes at dette overhode ikke gir deg noe,kan jeg forstå at andre løsninger søkes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9283-medisiner/#findComment-44120
Del på andre sider

Det virker positivt at du ønsker å komme i jobb,og innen medisinering finnes det en rekke muligheter,men det er ingen generell løsning som gjelder for alle.Ta dette opp med legen din,slik at vedkommende,eller i samråd med psykiater kan se på de mulighetene som er best for deg.For menge er medisinering sammen med samtaleterapi det beste,og det er en videre mulighet.Hvis du etter 6 år med samtale terapi synes at dette overhode ikke gir deg noe,kan jeg forstå at andre løsninger søkes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9283-medisiner/#findComment-50996
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...