Gå til innhold

PCO og muskeltilvekst.


Gjest Trenende

Anbefalte innlegg

Gjest Trenende

Jeg er en voksen jente, som har PCO(s?). Jeg har forhøyede LH-verdier, amenore, ikke hirsutisme/akne/overvekt. Jeg trener endel med vekter, og merker at musklene mine "svarer" raskt på treninga. Til jente å være. Nå lurer jeg på om det kan være sammenheng mellom PCO`en/LH`n og muskelveksten min? Er ganske bredskuldret, og og grov beinbygning. Vil understreke at jeg ikke bruker ulovlige midler, men lurer på om PCO kan virke litt sånn?

Hilsen en jente med PCO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trenende

Jeg er en voksen jente, som har PCO(s?). Jeg har forhøyede LH-verdier, amenore, ikke hirsutisme/akne/overvekt. Jeg trener endel med vekter, og merker at musklene mine "svarer" raskt på treninga. Til jente å være. Nå lurer jeg på om det kan være sammenheng mellom PCO`en/LH`n og muskelveksten min? Er ganske bredskuldret, og og grov beinbygning. Vil understreke at jeg ikke bruker ulovlige midler, men lurer på om PCO kan virke litt sånn?

Hilsen en jente med PCO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det har jeg ikke tenkt på før, men PCOS kvinner har faktisk mer testosteron i omløp, men det vil ikke gi utslag på doping-test! Det kan muligens være en sammenhang mellom kroppsbygning og visse muskelkrevende sportsgrener, at de utøvende kvinner har PCOS?

Får du behandling for din tilstand? Man bør ikke gå med PCOS i mange år uten behandling, man bør få livmorslimhinnen blødd ut en gang iblant (med proveratabletter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det har jeg ikke tenkt på før, men PCOS kvinner har faktisk mer testosteron i omløp, men det vil ikke gi utslag på doping-test! Det kan muligens være en sammenhang mellom kroppsbygning og visse muskelkrevende sportsgrener, at de utøvende kvinner har PCOS?

Får du behandling for din tilstand? Man bør ikke gå med PCOS i mange år uten behandling, man bør få livmorslimhinnen blødd ut en gang iblant (med proveratabletter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trenende

Det har jeg ikke tenkt på før, men PCOS kvinner har faktisk mer testosteron i omløp, men det vil ikke gi utslag på doping-test! Det kan muligens være en sammenhang mellom kroppsbygning og visse muskelkrevende sportsgrener, at de utøvende kvinner har PCOS?

Får du behandling for din tilstand? Man bør ikke gå med PCOS i mange år uten behandling, man bør få livmorslimhinnen blødd ut en gang iblant (med proveratabletter.)

Takker for svaret!

Jeg har født for 1 år siden, etter IVF-behandling. Vil nok bruke Provera med jevne mellomrom når jeg slutter å amme. Hvor ofte bør disse tablettene taes?

Hilsen trenende mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trenende

Det har jeg ikke tenkt på før, men PCOS kvinner har faktisk mer testosteron i omløp, men det vil ikke gi utslag på doping-test! Det kan muligens være en sammenhang mellom kroppsbygning og visse muskelkrevende sportsgrener, at de utøvende kvinner har PCOS?

Får du behandling for din tilstand? Man bør ikke gå med PCOS i mange år uten behandling, man bør få livmorslimhinnen blødd ut en gang iblant (med proveratabletter.)

Takker for svaret!

Jeg har født for 1 år siden, etter IVF-behandling. Vil nok bruke Provera med jevne mellomrom når jeg slutter å amme. Hvor ofte bør disse tablettene taes?

Hilsen trenende mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...