Rubinen Skrevet 11. november 2000 Del Skrevet 11. november 2000 Hei Anker. Jeg har et problem,et tilsynelatende lite problem men ille nok for meg. Jeg får ikke sove om nettene. Jeg kan sitte oppe til klokken er 08:00 om morgenen og selv om jeg går å legger meg, ender det alltid med at jeg vrir og vender på meg,og til slutt må stå opp. Jeg har prøvd det meste av beroligende ting,dvs kun kjerringråd,ikke noe medisinsk,siden jeg ikke vil bli kunstig trøtt. Eller avhengi for den saks skjyld. Men som sagt, jeg får ikke sove likevell,og nok en natt sitter jeg oppe lys våken når klokken er 07:40 ca. Det som er det dumme er at når jeg endelig kan legge meg, står jo andre opp så da går jo hele dagen.Jeg har prøvd å snu døgnet ved å legge meg tidligere eller å stå opp etter noen få timer,men det nyttet ikke,jeg ble bare trøtt ut på dagen, og fikk ikke sove om kvelden. Så hva skal jeg da gjøre? Er ikke lett dette,og jeg håper virkelig du kan hjelpe meg,eller ihvertfall svare,og det håper jeg dere andre som har dette problemet eller som har hadt det kan gjøre og. Takk for at dere leste inlegget mitt. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9299-f%C3%A5r-ikke-sove-anker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubinen Skrevet 11. november 2000 Forfatter Del Skrevet 11. november 2000 Hei Anker. Jeg har et problem,et tilsynelatende lite problem men ille nok for meg. Jeg får ikke sove om nettene. Jeg kan sitte oppe til klokken er 08:00 om morgenen og selv om jeg går å legger meg, ender det alltid med at jeg vrir og vender på meg,og til slutt må stå opp. Jeg har prøvd det meste av beroligende ting,dvs kun kjerringråd,ikke noe medisinsk,siden jeg ikke vil bli kunstig trøtt. Eller avhengi for den saks skjyld. Men som sagt, jeg får ikke sove likevell,og nok en natt sitter jeg oppe lys våken når klokken er 07:40 ca. Det som er det dumme er at når jeg endelig kan legge meg, står jo andre opp så da går jo hele dagen.Jeg har prøvd å snu døgnet ved å legge meg tidligere eller å stå opp etter noen få timer,men det nyttet ikke,jeg ble bare trøtt ut på dagen, og fikk ikke sove om kvelden. Så hva skal jeg da gjøre? Er ikke lett dette,og jeg håper virkelig du kan hjelpe meg,eller ihvertfall svare,og det håper jeg dere andre som har dette problemet eller som har hadt det kan gjøre og. Takk for at dere leste inlegget mitt. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9299-f%C3%A5r-ikke-sove-anker/#findComment-50105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamera Skrevet 11. november 2000 Del Skrevet 11. november 2000 Akk ja.. Jeg har ikke noen gode råd desverre...men jeg har det akkurat likedan, og vet hvor fryktelig det er. Rett og slett umulig å få sove på natta, og når dagen kommer er man så trøtt at man kan stupe. Og man føler seg ikke akkurat så veldig lur når man ligger å sover til klokka tre på ettermiddagen heller. De fleste tror nok at jeg er innmari lat, men jeg er jo ikke det.Jeg sover ikke mer enn andre, heller mindre. Prøver stadig å forandre døgnrytmen, men det er helt håpløst. Har tenkt en del på at jeg nok lider av en søvnforstyrrelse. Har prøvd det meste for å sove jeg også, og nå funker ikke imovane lenger heller. Alle andre medisiner jeg har forsøkt har gitt meg skikkelig hangover. Det dummeste er vel at jeg aldri får gjort noe særlig fornuftig. Jeg kunne egentlig brukt all den tid jeg alikevel ligger våken på til studier o.l, men jeg tenker jo hele tiden på at jeg burde sove, ligger å prøver å sove i flere timer...mye bortkasta tid ja. En annen ting er at det virkelig krever planlegging for å få gå i f.eks banken som bare er åpen til kl. 15... Jeg føler på mange måter at dette søvnmønsteret ødelegger livet mitt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9299-f%C3%A5r-ikke-sove-anker/#findComment-43233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamera Skrevet 11. november 2000 Del Skrevet 11. november 2000 Akk ja.. Jeg har ikke noen gode råd desverre...men jeg har det akkurat likedan, og vet hvor fryktelig det er. Rett og slett umulig å få sove på natta, og når dagen kommer er man så trøtt at man kan stupe. Og man føler seg ikke akkurat så veldig lur når man ligger å sover til klokka tre på ettermiddagen heller. De fleste tror nok at jeg er innmari lat, men jeg er jo ikke det.Jeg sover ikke mer enn andre, heller mindre. Prøver stadig å forandre døgnrytmen, men det er helt håpløst. Har tenkt en del på at jeg nok lider av en søvnforstyrrelse. Har prøvd det meste for å sove jeg også, og nå funker ikke imovane lenger heller. Alle andre medisiner jeg har forsøkt har gitt meg skikkelig hangover. Det dummeste er vel at jeg aldri får gjort noe særlig fornuftig. Jeg kunne egentlig brukt all den tid jeg alikevel ligger våken på til studier o.l, men jeg tenker jo hele tiden på at jeg burde sove, ligger å prøver å sove i flere timer...mye bortkasta tid ja. En annen ting er at det virkelig krever planlegging for å få gå i f.eks banken som bare er åpen til kl. 15... Jeg føler på mange måter at dette søvnmønsteret ødelegger livet mitt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9299-f%C3%A5r-ikke-sove-anker/#findComment-50109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 11. november 2000 Del Skrevet 11. november 2000 Akk ja.. Jeg har ikke noen gode råd desverre...men jeg har det akkurat likedan, og vet hvor fryktelig det er. Rett og slett umulig å få sove på natta, og når dagen kommer er man så trøtt at man kan stupe. Og man føler seg ikke akkurat så veldig lur når man ligger å sover til klokka tre på ettermiddagen heller. De fleste tror nok at jeg er innmari lat, men jeg er jo ikke det.Jeg sover ikke mer enn andre, heller mindre. Prøver stadig å forandre døgnrytmen, men det er helt håpløst. Har tenkt en del på at jeg nok lider av en søvnforstyrrelse. Har prøvd det meste for å sove jeg også, og nå funker ikke imovane lenger heller. Alle andre medisiner jeg har forsøkt har gitt meg skikkelig hangover. Det dummeste er vel at jeg aldri får gjort noe særlig fornuftig. Jeg kunne egentlig brukt all den tid jeg alikevel ligger våken på til studier o.l, men jeg tenker jo hele tiden på at jeg burde sove, ligger å prøver å sove i flere timer...mye bortkasta tid ja. En annen ting er at det virkelig krever planlegging for å få gå i f.eks banken som bare er åpen til kl. 15... Jeg føler på mange måter at dette søvnmønsteret ødelegger livet mitt... Hei Rubinen! Det er på ingen måte noe lite problem du har å stri med! Det beste ville nok være å ta det opp med en lege. Kanskje kan du ha nytte av et "snilt" sovemiddel i en kortere periode, mens du blir utreda for hva som kan være årsaken til problemet. Jeg har bare forsøkt Imovane, men det virka godt på meg. Fikk ingen hangover, bare en litt bitter smak i munnen. Tror det kan være lurt å få henvisning til en spesialist som kan utrede deg skikkelig. F.eks en nevrolog. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9299-f%C3%A5r-ikke-sove-anker/#findComment-43296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 11. november 2000 Del Skrevet 11. november 2000 Akk ja.. Jeg har ikke noen gode råd desverre...men jeg har det akkurat likedan, og vet hvor fryktelig det er. Rett og slett umulig å få sove på natta, og når dagen kommer er man så trøtt at man kan stupe. Og man føler seg ikke akkurat så veldig lur når man ligger å sover til klokka tre på ettermiddagen heller. De fleste tror nok at jeg er innmari lat, men jeg er jo ikke det.Jeg sover ikke mer enn andre, heller mindre. Prøver stadig å forandre døgnrytmen, men det er helt håpløst. Har tenkt en del på at jeg nok lider av en søvnforstyrrelse. Har prøvd det meste for å sove jeg også, og nå funker ikke imovane lenger heller. Alle andre medisiner jeg har forsøkt har gitt meg skikkelig hangover. Det dummeste er vel at jeg aldri får gjort noe særlig fornuftig. Jeg kunne egentlig brukt all den tid jeg alikevel ligger våken på til studier o.l, men jeg tenker jo hele tiden på at jeg burde sove, ligger å prøver å sove i flere timer...mye bortkasta tid ja. En annen ting er at det virkelig krever planlegging for å få gå i f.eks banken som bare er åpen til kl. 15... Jeg føler på mange måter at dette søvnmønsteret ødelegger livet mitt... Hei Rubinen! Det er på ingen måte noe lite problem du har å stri med! Det beste ville nok være å ta det opp med en lege. Kanskje kan du ha nytte av et "snilt" sovemiddel i en kortere periode, mens du blir utreda for hva som kan være årsaken til problemet. Jeg har bare forsøkt Imovane, men det virka godt på meg. Fikk ingen hangover, bare en litt bitter smak i munnen. Tror det kan være lurt å få henvisning til en spesialist som kan utrede deg skikkelig. F.eks en nevrolog. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9299-f%C3%A5r-ikke-sove-anker/#findComment-50172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Du bør drøfte dette med legen din,får å finne en evt.årsak til at du har snudd døgnet.Det er ikke alltid lett å snu dette raskt tilbake,og det kan være aktuelt med bruk av medisiner i en overgangsperiode.Det finnes alternativer som ikke gjør deg avhengig,og som kan være et nyttig hjelpemiddel for å få døgnet ditt snudd riktig igjen. Generelle råd er ellers å unngå kaffe,nikotin,høy musikk og annet som stimulerer hjerneaktiviteten sent på dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9299-f%C3%A5r-ikke-sove-anker/#findComment-43619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Du bør drøfte dette med legen din,får å finne en evt.årsak til at du har snudd døgnet.Det er ikke alltid lett å snu dette raskt tilbake,og det kan være aktuelt med bruk av medisiner i en overgangsperiode.Det finnes alternativer som ikke gjør deg avhengig,og som kan være et nyttig hjelpemiddel for å få døgnet ditt snudd riktig igjen. Generelle råd er ellers å unngå kaffe,nikotin,høy musikk og annet som stimulerer hjerneaktiviteten sent på dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9299-f%C3%A5r-ikke-sove-anker/#findComment-50495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubinen Skrevet 14. november 2000 Forfatter Del Skrevet 14. november 2000 Du bør drøfte dette med legen din,får å finne en evt.årsak til at du har snudd døgnet.Det er ikke alltid lett å snu dette raskt tilbake,og det kan være aktuelt med bruk av medisiner i en overgangsperiode.Det finnes alternativer som ikke gjør deg avhengig,og som kan være et nyttig hjelpemiddel for å få døgnet ditt snudd riktig igjen. Generelle råd er ellers å unngå kaffe,nikotin,høy musikk og annet som stimulerer hjerneaktiviteten sent på dagen. Hei Høeg,og alle dere andre som svarte. Takk for svar,sliter litt enda med søvnen så jeg får vell gjøre som dere sa Høeg og Windsong Får vell prøve å få en henvisning til spesialist,slik at jeg får orden på dette snart,så kansje det ordner seg.Nå har jo også junior begynnt med tenner igjen, så nå må jeg jo uantsett sitte oppe og får ikke snudd døgnet..så det er ikke lett og det var jo en del av grunnen til at jeg i utgangspunktet fikk dette problemet,og nå har problemer med å snu døgnet igjen. Som sagt takk for svar, og er veldig glad for at jeg fikk tilbakemelding. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9299-f%C3%A5r-ikke-sove-anker/#findComment-44258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubinen Skrevet 14. november 2000 Forfatter Del Skrevet 14. november 2000 Du bør drøfte dette med legen din,får å finne en evt.årsak til at du har snudd døgnet.Det er ikke alltid lett å snu dette raskt tilbake,og det kan være aktuelt med bruk av medisiner i en overgangsperiode.Det finnes alternativer som ikke gjør deg avhengig,og som kan være et nyttig hjelpemiddel for å få døgnet ditt snudd riktig igjen. Generelle råd er ellers å unngå kaffe,nikotin,høy musikk og annet som stimulerer hjerneaktiviteten sent på dagen. Hei Høeg,og alle dere andre som svarte. Takk for svar,sliter litt enda med søvnen så jeg får vell gjøre som dere sa Høeg og Windsong Får vell prøve å få en henvisning til spesialist,slik at jeg får orden på dette snart,så kansje det ordner seg.Nå har jo også junior begynnt med tenner igjen, så nå må jeg jo uantsett sitte oppe og får ikke snudd døgnet..så det er ikke lett og det var jo en del av grunnen til at jeg i utgangspunktet fikk dette problemet,og nå har problemer med å snu døgnet igjen. Som sagt takk for svar, og er veldig glad for at jeg fikk tilbakemelding. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9299-f%C3%A5r-ikke-sove-anker/#findComment-51134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.