Gå til innhold

hjernesvulst??


Gjest kathy 20

Anbefalte innlegg

Gjest kathy 20

Jeg er en jente på 20 år som sliter med angst. For en stund siden lå jeg hjemme i sengen min 24 timer i døgnet, og våget nesten ikke å gå på do engang! Jeg fant ut at den eneste som kunne gjøre noe med dette var meg selv, og jeg tok meg sammen og rett og slett tvingte meg selv til å gjøre ting jeg var livredd for. Nå jobber jeg på parfymeri, tar bussen, går og handler, og alt går mye bedre! Men det er noe jeg ikke forstår....Alle sier at det må være en grunn til angsten, men jeg kan ikke forestille meg hva det kan være. Jeg har alltid hatt mange venner, hatt en god oppvekst, hatt toppkarakterer på skolen osv....Jeg har jo ingen grunn til å ha angst! Kan man egentlig få angst av hjernesvulst?? Jeg har veldig mye hodeverk, og føler meg svimmel eller har problemer med balansen.Jeg forklarte legen min at jeg var svimmel, men det er liksom ikke svimmelhet.... Jeg kan stå oppreist og plutselig "tipper" jeg liksom til den ene siden. Det er en veldig ekkel følelse, det er som om jeg mister bakkekontakten... Bør jeg sjekke dette, eller er dette normalt når en har angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

happy1365380345

Hei!

Fikk bare lyst til å svare på innlegget ditt :)

Har selv hatt angst i mange år og har aldri hatt svimmelhet forbundet med det inntil for 2 år siden - da jeg kollapset på gulvet i stua og alt gikk trill rundt.

Jeg hadde veldig vanskelig for å akseptere at dette skyldtes angsten (og har det til en viss grad fortsatt), fordi jeg ikke hadde opplevd tilsvarende før.

Jeg ble scannet, og heldigvis fant de ingenting galt.

Jeg synes at du skal ta opp dette med legen din. En scanning er enkel og utføres på de fleste steder de har røntgenutstyr - det vil frita deg for tanken om at dette skyldes noe annet enn det det faktisk er.

Det er en fryktelig ubehagelig side av angsten dette her og svært vanskelig å takle da jeg opplever å få disse svimmelhetsanfallene ute blant folk.

Allikevel er det slik at vi med denne sykdommen ofte trenger å få avkreftet en del ting for å bli roligere, og det synes jeg du skal gjøre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piomara

Du må selvsagt gjerne sjekke ut denne svimmelheten hos en lege som henviser deg videre til sykehuset. Men det er heller ikke rent skjeldent med svimmelhetsanfall som følge av angst.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Hei!

Fikk bare lyst til å svare på innlegget ditt :)

Har selv hatt angst i mange år og har aldri hatt svimmelhet forbundet med det inntil for 2 år siden - da jeg kollapset på gulvet i stua og alt gikk trill rundt.

Jeg hadde veldig vanskelig for å akseptere at dette skyldtes angsten (og har det til en viss grad fortsatt), fordi jeg ikke hadde opplevd tilsvarende før.

Jeg ble scannet, og heldigvis fant de ingenting galt.

Jeg synes at du skal ta opp dette med legen din. En scanning er enkel og utføres på de fleste steder de har røntgenutstyr - det vil frita deg for tanken om at dette skyldes noe annet enn det det faktisk er.

Det er en fryktelig ubehagelig side av angsten dette her og svært vanskelig å takle da jeg opplever å få disse svimmelhetsanfallene ute blant folk.

Allikevel er det slik at vi med denne sykdommen ofte trenger å få avkreftet en del ting for å bli roligere, og det synes jeg du skal gjøre.

Lykke til!

Hei!

Jeg kan skrive under på at angst kan medføre svimmelhet. Likeledes hodepine. En hjernesvulst ville nok gitt deg flere symptomer, som gradvis ville blitt verre.

Men for å bli beroliget synes jeg du bør ta det opp med en lege. Du har krav på vurdering hos en annen lege dersom du ikke er fornøyd med den du får hos fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg har slike problemer som er angstrelatert. Det er nok ikke uvanlig.

Jeg ble etterhvert utredet både med MR, CT, og EEG. Ikke noe galt å finne.

Var selv overbevist om at det måtte være noe nevrologisk, men ser ut til at det er bare angstsymptomer. Men som deg føler jeg meg ikke _helt_ trygg på det. Men en kan jo ikke fly og ta prøver hele tiden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...