Gå til innhold

Lavt stoffskifte og graviditet

Anbefalte innlegg

Hei

jeg vet at iløpet av sv.skapet, vil behovet for større doser med thyroxin, gjøre seg gjeldende, og det har nettopp for 14 dager siden, vist seg å være tilfelle for min del. Men da hadde ikke legen målt verdiene på meg siden mai.(da var jeg ca. 2 1/2 måneder på vei) har nettopp lest at dersom man har for lav dosering, kan dette føre til misdannelser hos barnet.

Kan det være mulig, at i tidsrommet fra mai til slutten av oktober, da med verdier som tilsier at dosen må økes, kan ha vært med på å skade fosteret?

Bekymret.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9304-lavt-stoffskifte-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

jeg vet at iløpet av sv.skapet, vil behovet for større doser med thyroxin, gjøre seg gjeldende, og det har nettopp for 14 dager siden, vist seg å være tilfelle for min del. Men da hadde ikke legen målt verdiene på meg siden mai.(da var jeg ca. 2 1/2 måneder på vei) har nettopp lest at dersom man har for lav dosering, kan dette føre til misdannelser hos barnet.

Kan det være mulig, at i tidsrommet fra mai til slutten av oktober, da med verdier som tilsier at dosen må økes, kan ha vært med på å skade fosteret?

Bekymret.

På forhånd takk for svar.

Jeg har aldri hørt om at for lav dosering kan føre til misdannelser på fosteret. Det legen min sa, var at lav dosering ville hovedsaklig gå ut over meg.

Har gjennomført 2 svangerskap der medisineringen har blitt regulert opp flere ganger i løpet av svangerskapet. Etter fødselen har jeg redusert doseringen igjen.

Jeg har aldri hørt om at for lav dosering kan føre til misdannelser på fosteret. Det legen min sa, var at lav dosering ville hovedsaklig gå ut over meg.

Har gjennomført 2 svangerskap der medisineringen har blitt regulert opp flere ganger i løpet av svangerskapet. Etter fødselen har jeg redusert doseringen igjen.

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det er svært sjelden dette ikke går bra,og siden du ikke sier noe om hvor lavt du lå på prøvene,er det vanskelig å si noe nærmere.

Legg ved verdiene på prøvene og rett spørsmålet til Forum gynekologi/barnesykdommer.

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det er svært sjelden dette ikke går bra,og siden du ikke sier noe om hvor lavt du lå på prøvene,er det vanskelig å si noe nærmere.

Legg ved verdiene på prøvene og rett spørsmålet til Forum gynekologi/barnesykdommer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...