Gå til innhold

vonde og hovne ledd.

Anbefalte innlegg

Har hatt plager over lang tidmed hovne/ømme ledd.Ca 3-4 år.Er nå under utredning, men systemet går seint.Er for tiden sykemeldt og er ikke fornøyd med det.Har ikke utslag på reumatiske blodprøver. Det verste er høyre hofte som jeg har mye smerte i og som til tider låser seg.Hovner ellers i ankler,håndledd og stortåledd. For 2 dager siden hovnet jeg opp veldig i venstre håndledd og høyre ankel, ble blå etter at hevelsen hadde gått ned. Fryser mye på hender og er kroppslig stiv om morgenen, kan være bedre en dag, for så verre neste dag. Er lei av å føle meg trett, uopplagt og ha mye vondt.Hva bør jeg gjøre? Med tanke på hofta er jeg usikker på om fødsler (2 stk.) kan være en årsak til smertene. Har vært frisk og sprek under begge svangerskapene (91 og 97). Men særlig siste svangerskap. Har hat langvarige fødsler med epidural. Den første forløst med vakum den andre med tang. Dette fordi begge 2 ble sittende fast nede i bekkenet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93120-vonde-og-hovne-ledd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det kan være reumatisme selvom blodprøvene er normale. Noen ganger må man ta prøve av ledd-væsken for å finne ut av dette. Det kan også være slitasjegikt, men dette er vel usannsynlig i din alder, dette burde kunne sees ved vanlig røntgen. Noen ledd-betennelser kan oppstå etter tarm-infeksjoner, det kan taes blodprøver der man spesielt ser etter dette. Uansett synes jeg du bør utredes hos reumatolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93120-vonde-og-hovne-ledd/#findComment-518267
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...