Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sliter med et problem at jeg blir så klam og svett rundt testiklene. Dette fører igjen til en ubehagelig lukt. Har tidligere hatt kløe i rumpa, og fikk da en krem som heter Dactacort som hjalp. Kan dette ha noe sammenheng med vond lukt?

Lurer også på om klamme/svette testikler har noe påvirkning på sædkvaliteten? Jeg bruker ikke stramme bukser, så det er litt rart at jeg svetter så.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93148-klam-og-svett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

For det første så tror jeg ikke at klamme/svette testikler påvirker sædkvaliteten. Uten at jeg skal kunne gi deg en klar forklaring på hvorfor det er slik det er, så vil jeg anbefale med hyppig vask, i alle fall daglig, og skifte av undertøy. Dette med klammme og svette testikler og området omkring har ofte med det å gjøre at den naturlige perspireringen må få avløp og hvis det ikke kan skje får den en slags selvforsterkende effekt og medvirker til at bakterier og sopp som normalt forekommer i de regionene får bedre veksvilkår. Dactacort krem har antisopp effekt og dessuten inneholder kortikosteroider som kan motvirke svette. Jeg tror du bør prøve den enkleste først.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93148-klam-og-svett/#findComment-517352
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...