Gå til innhold

Kjønnvorter - han eller jeg?

Anbefalte innlegg

Han har fått konstatert kjønnsvorter.

Jeg har vært hos legen og hatt innvendig sjekk. Ikke fått svar.

Det var en episode hvor han kom hjem fra byen på morgenen...

Kjønnsvortene kom etter det.

Verken han eller jeg har hatt dette før. Han skyldte umiddelbart på meg, fordi jeg har hatt ubeskyttet sex, og ikke han.

Hvor lang tid tar det før kjønnsvortene egentlig kommer etter at man har blitt smittet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93158-kj%C3%B8nnvorter-han-eller-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kondylomsynser

Etter hva jeg vet kan ikke viruset påvises sikkert uten symptomer. Mange kan være bærer uten å vite det og være uten symptomer. Symptomer kan forsvinne og man er fortsatt bærer. Å påvise hvem som bragte det inn i forholdet kan være svært vanskelig, snakk med legen sammen før dere starter krangel.

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Etter hva jeg vet kan ikke viruset påvises sikkert uten symptomer. Mange kan være bærer uten å vite det og være uten symptomer. Symptomer kan forsvinne og man er fortsatt bærer. Å påvise hvem som bragte det inn i forholdet kan være svært vanskelig, snakk med legen sammen før dere starter krangel.

Vi har veldig gode metoder til påvisning av virus, og det kan ofte påvises uten a ha synlige kjønnsvorter

• 2 uker senere...
Gjest misskitty

Kjønnsvorte virus kan en faktisk ha i kroppen i flere år før det bryter ut. Det kan også smitte uten at en har hatt sex under utbrudd. For eksempel; min samboer har aldri hatt utbrudd av kjønnsvorter, men det må være han som har smittet meg fordi jeg har ikke hatt sex med noen andre enn han. Jeg hadde et utbrudd for snart et år siden. Det fikk jeg penslet hos legen. Jeg har ikke hatt utbrudd senere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...