Gjest Windsong Skrevet 11. november 2000 Del Skrevet 11. november 2000 Hei! Jeg har akutt utbrudd av kroniske nakkeproblemer/sterk spenningshodepine pluss senebetennelse i ene skuldra. Mot hodepinen får jeg god hjelp av Fanalgin (fenazon/koffein). Gikk over til dette etter å ha brukt Ibux en periode - for å spare magen. Men dette er ikke nok til å knekke smertene i nakken/skuldra. Fikk derfor Somadril, som er det eneste som hjelper meg mot slike smerter. Betennelsesdempene har jeg prøvd det meste av, men jeg tåler det rett og slett ikke. Det er derfor jeg tyr til Somadril, til tross for at jeg er klar over at det er et vanedannende B-preparat. Jeg lurer på om det går an å kombinere disse to medisinene, eller om jeg bør ungå det. Paracet gir meg ikke så god effekt som Fanalgin. Veldig takknemlig for raskt svar! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9319-doktor-kan-man-kombinere-somadril-og-fanalgin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 11. november 2000 Del Skrevet 11. november 2000 Hei! Jeg har akutt utbrudd av kroniske nakkeproblemer/sterk spenningshodepine pluss senebetennelse i ene skuldra. Mot hodepinen får jeg god hjelp av Fanalgin (fenazon/koffein). Gikk over til dette etter å ha brukt Ibux en periode - for å spare magen. Men dette er ikke nok til å knekke smertene i nakken/skuldra. Fikk derfor Somadril, som er det eneste som hjelper meg mot slike smerter. Betennelsesdempene har jeg prøvd det meste av, men jeg tåler det rett og slett ikke. Det er derfor jeg tyr til Somadril, til tross for at jeg er klar over at det er et vanedannende B-preparat. Jeg lurer på om det går an å kombinere disse to medisinene, eller om jeg bør ungå det. Paracet gir meg ikke så god effekt som Fanalgin. Veldig takknemlig for raskt svar! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9319-doktor-kan-man-kombinere-somadril-og-fanalgin/#findComment-50168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Dette er en ganske kraftig kombinasjon som kan brukes,men som bør drøftes med legen i hvert tilfelle.Jeg synes ellers du bør se på muligheten av behandling hos feks.fysioterapeut eller psykomotorisk behandling for spenningshodepinen din,og generelt prøve å fjerne årsaken til at denne kommer.Alt annet blir bare symptomatisk behandling,som kanskje ikke gjør noe med selve årsaken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9319-doktor-kan-man-kombinere-somadril-og-fanalgin/#findComment-43631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Dette er en ganske kraftig kombinasjon som kan brukes,men som bør drøftes med legen i hvert tilfelle.Jeg synes ellers du bør se på muligheten av behandling hos feks.fysioterapeut eller psykomotorisk behandling for spenningshodepinen din,og generelt prøve å fjerne årsaken til at denne kommer.Alt annet blir bare symptomatisk behandling,som kanskje ikke gjør noe med selve årsaken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9319-doktor-kan-man-kombinere-somadril-og-fanalgin/#findComment-50507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Dette er en ganske kraftig kombinasjon som kan brukes,men som bør drøftes med legen i hvert tilfelle.Jeg synes ellers du bør se på muligheten av behandling hos feks.fysioterapeut eller psykomotorisk behandling for spenningshodepinen din,og generelt prøve å fjerne årsaken til at denne kommer.Alt annet blir bare symptomatisk behandling,som kanskje ikke gjør noe med selve årsaken. Hei! Takker for svar :-) Problemet mitt er bare at jeg går til fysioterapeut, og har gjort det helt siden første klasse på barneskolen (beklager at jeg glemte å ta det med i innlegget mitt). Har også prøvd akupunktur, som hjelper noe - Derfor har jeg tenkt å starte opp igjen med dette. Hovedgrunnen til problemene mine er at jeg er svaksynt (pga. albinisme - visus ca.6/60) HIar gjort mange forsøk på å finne brukbare arbeidsstillinger ved hjelp av ergoterapeuter, fysioterapeuter, synspedagoger og bytting av hjelpemidler opp til flere ganger. Men likevel får jeg problemer To timer foran PC-en i strekk, og jeg er ferdig for ei god stund. Det er et stort problem for meg, fordi vi er i en inspurt på skolen. Jeg går på musikklinja og spiller gitar, og dermed er en senebetennelse i skuldra ekstra lite velkommen. Etter at du har fått servert denne storyen har jeg full forståelse for det om du har vanskelig for å si noe fornuftig. Flere leger som har kjent meg godt har kommet til kort her, men jeg har tenkt litt på en ting: Kunne det være en ide å få henvisning til en anestesiolog/smerteklinikk og se om en slik spesialist kan tilby en noe sunnere form for behandling? Så et annet spørsmål: På hvilken måte er kombinasjonen Fanalgin/Somadril kraftig? Vil fenazon+karisoprodol interagere slik at effekten av f.eks. karisoprodol potenseres? Eller er det det at det blir hard kost for kroppen mht. eventuelle uheldige bivirkninger? Er en slik kombinasjon kraftigere enn Somadril/Paracet, som jeg erfarer at de fleste leger anbefaler? Om du har orket å lese alt dette og ta deg tid til å svare, tar jeg det imot med stor takk! Uansett gjør dere legene her på DOL en flott jobb! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9319-doktor-kan-man-kombinere-somadril-og-fanalgin/#findComment-43721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Dette er en ganske kraftig kombinasjon som kan brukes,men som bør drøftes med legen i hvert tilfelle.Jeg synes ellers du bør se på muligheten av behandling hos feks.fysioterapeut eller psykomotorisk behandling for spenningshodepinen din,og generelt prøve å fjerne årsaken til at denne kommer.Alt annet blir bare symptomatisk behandling,som kanskje ikke gjør noe med selve årsaken. Hei! Takker for svar :-) Problemet mitt er bare at jeg går til fysioterapeut, og har gjort det helt siden første klasse på barneskolen (beklager at jeg glemte å ta det med i innlegget mitt). Har også prøvd akupunktur, som hjelper noe - Derfor har jeg tenkt å starte opp igjen med dette. Hovedgrunnen til problemene mine er at jeg er svaksynt (pga. albinisme - visus ca.6/60) HIar gjort mange forsøk på å finne brukbare arbeidsstillinger ved hjelp av ergoterapeuter, fysioterapeuter, synspedagoger og bytting av hjelpemidler opp til flere ganger. Men likevel får jeg problemer To timer foran PC-en i strekk, og jeg er ferdig for ei god stund. Det er et stort problem for meg, fordi vi er i en inspurt på skolen. Jeg går på musikklinja og spiller gitar, og dermed er en senebetennelse i skuldra ekstra lite velkommen. Etter at du har fått servert denne storyen har jeg full forståelse for det om du har vanskelig for å si noe fornuftig. Flere leger som har kjent meg godt har kommet til kort her, men jeg har tenkt litt på en ting: Kunne det være en ide å få henvisning til en anestesiolog/smerteklinikk og se om en slik spesialist kan tilby en noe sunnere form for behandling? Så et annet spørsmål: På hvilken måte er kombinasjonen Fanalgin/Somadril kraftig? Vil fenazon+karisoprodol interagere slik at effekten av f.eks. karisoprodol potenseres? Eller er det det at det blir hard kost for kroppen mht. eventuelle uheldige bivirkninger? Er en slik kombinasjon kraftigere enn Somadril/Paracet, som jeg erfarer at de fleste leger anbefaler? Om du har orket å lese alt dette og ta deg tid til å svare, tar jeg det imot med stor takk! Uansett gjør dere legene her på DOL en flott jobb! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9319-doktor-kan-man-kombinere-somadril-og-fanalgin/#findComment-50597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 13. november 2000 Del Skrevet 13. november 2000 Hei! Takker for svar :-) Problemet mitt er bare at jeg går til fysioterapeut, og har gjort det helt siden første klasse på barneskolen (beklager at jeg glemte å ta det med i innlegget mitt). Har også prøvd akupunktur, som hjelper noe - Derfor har jeg tenkt å starte opp igjen med dette. Hovedgrunnen til problemene mine er at jeg er svaksynt (pga. albinisme - visus ca.6/60) HIar gjort mange forsøk på å finne brukbare arbeidsstillinger ved hjelp av ergoterapeuter, fysioterapeuter, synspedagoger og bytting av hjelpemidler opp til flere ganger. Men likevel får jeg problemer To timer foran PC-en i strekk, og jeg er ferdig for ei god stund. Det er et stort problem for meg, fordi vi er i en inspurt på skolen. Jeg går på musikklinja og spiller gitar, og dermed er en senebetennelse i skuldra ekstra lite velkommen. Etter at du har fått servert denne storyen har jeg full forståelse for det om du har vanskelig for å si noe fornuftig. Flere leger som har kjent meg godt har kommet til kort her, men jeg har tenkt litt på en ting: Kunne det være en ide å få henvisning til en anestesiolog/smerteklinikk og se om en slik spesialist kan tilby en noe sunnere form for behandling? Så et annet spørsmål: På hvilken måte er kombinasjonen Fanalgin/Somadril kraftig? Vil fenazon+karisoprodol interagere slik at effekten av f.eks. karisoprodol potenseres? Eller er det det at det blir hard kost for kroppen mht. eventuelle uheldige bivirkninger? Er en slik kombinasjon kraftigere enn Somadril/Paracet, som jeg erfarer at de fleste leger anbefaler? Om du har orket å lese alt dette og ta deg tid til å svare, tar jeg det imot med stor takk! Uansett gjør dere legene her på DOL en flott jobb! Mvh Primært vil jeg vurdere om gitarspill og PC arbeid er det riktige for en som har hatt så langvarige nakkeplager.Man sitter sjelden med noen god stilling på nakken ved gitarspill,og det kan tenkes at du bør være kreativ i retning av å finne et annet instrument.Dette kan være en kjedelig,men nødvendig avgjørelse for deg. Pga.din albinisme er det kanskje ikke så kjekt med mye PC arbeid,og lesing av noter,og dette synes jeg du skal drøfte med øyelegen din.2 timer foran PC-en kan gi de fleste av oss plager,og her må du nok også forsøke å splitte opp tiden med noen gymnastiske øvelser innimellom. Du har forsøkt fysioterapi i flere år,og muligens kan psykomotorisk trening evt.akupunktur være noe du forsøker videre.Hvis gitarspill og PC arbeid er utløsende faktorer blir det dog vanskelig å komme til mål med behandlingen sålenge disse opprettholdes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9319-doktor-kan-man-kombinere-somadril-og-fanalgin/#findComment-44081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 13. november 2000 Del Skrevet 13. november 2000 Hei! Takker for svar :-) Problemet mitt er bare at jeg går til fysioterapeut, og har gjort det helt siden første klasse på barneskolen (beklager at jeg glemte å ta det med i innlegget mitt). Har også prøvd akupunktur, som hjelper noe - Derfor har jeg tenkt å starte opp igjen med dette. Hovedgrunnen til problemene mine er at jeg er svaksynt (pga. albinisme - visus ca.6/60) HIar gjort mange forsøk på å finne brukbare arbeidsstillinger ved hjelp av ergoterapeuter, fysioterapeuter, synspedagoger og bytting av hjelpemidler opp til flere ganger. Men likevel får jeg problemer To timer foran PC-en i strekk, og jeg er ferdig for ei god stund. Det er et stort problem for meg, fordi vi er i en inspurt på skolen. Jeg går på musikklinja og spiller gitar, og dermed er en senebetennelse i skuldra ekstra lite velkommen. Etter at du har fått servert denne storyen har jeg full forståelse for det om du har vanskelig for å si noe fornuftig. Flere leger som har kjent meg godt har kommet til kort her, men jeg har tenkt litt på en ting: Kunne det være en ide å få henvisning til en anestesiolog/smerteklinikk og se om en slik spesialist kan tilby en noe sunnere form for behandling? Så et annet spørsmål: På hvilken måte er kombinasjonen Fanalgin/Somadril kraftig? Vil fenazon+karisoprodol interagere slik at effekten av f.eks. karisoprodol potenseres? Eller er det det at det blir hard kost for kroppen mht. eventuelle uheldige bivirkninger? Er en slik kombinasjon kraftigere enn Somadril/Paracet, som jeg erfarer at de fleste leger anbefaler? Om du har orket å lese alt dette og ta deg tid til å svare, tar jeg det imot med stor takk! Uansett gjør dere legene her på DOL en flott jobb! Mvh Primært vil jeg vurdere om gitarspill og PC arbeid er det riktige for en som har hatt så langvarige nakkeplager.Man sitter sjelden med noen god stilling på nakken ved gitarspill,og det kan tenkes at du bør være kreativ i retning av å finne et annet instrument.Dette kan være en kjedelig,men nødvendig avgjørelse for deg. Pga.din albinisme er det kanskje ikke så kjekt med mye PC arbeid,og lesing av noter,og dette synes jeg du skal drøfte med øyelegen din.2 timer foran PC-en kan gi de fleste av oss plager,og her må du nok også forsøke å splitte opp tiden med noen gymnastiske øvelser innimellom. Du har forsøkt fysioterapi i flere år,og muligens kan psykomotorisk trening evt.akupunktur være noe du forsøker videre.Hvis gitarspill og PC arbeid er utløsende faktorer blir det dog vanskelig å komme til mål med behandlingen sålenge disse opprettholdes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9319-doktor-kan-man-kombinere-somadril-og-fanalgin/#findComment-50957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.