Gå til innhold

hva gjør man

Anbefalte innlegg

Gjest synpåsegselv

Jeg har Herpes genital. lurer på en del ting.

1. Diagnosen ble gitt for ca 6 år siden og legen tok prøver fra urinrøret(inne i penis) dette en stund etter utbrudd. Er det sikkert han har gitt riktig diagnose?

2. Jeg blir meget tørr på leppene ca to ganger i året de flasser og sprekker lett det ser ganske ille ut, er dette herpes også?

3.hvis jeg skulle være smittet i endetarmen, kan jeg smitte andre, feks via at jeg sitter på en plass og at andre setter seg der etter meg..feks i mitt arbeide sitter jeg og jobber og blir nok ganske svett bak, og vi er ca.13 stykker som bytter plass hele tiden. Kan det (herpes) smitte gjennom klær feks via svette til feks en stol og derfra feks til hender, eller gjennom andres svette klær og smitte dem?

4 Hvordan skal jeg leve livet med HSV?

5: Hvordan kan jeg finne ut om jeg har type 1 eller type 2 eller begge?

tusen takk for svar!!!

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9321-hva-gj%C3%B8r-man/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest synpåsegselv

Jeg har Herpes genital. lurer på en del ting.

1. Diagnosen ble gitt for ca 6 år siden og legen tok prøver fra urinrøret(inne i penis) dette en stund etter utbrudd. Er det sikkert han har gitt riktig diagnose?

2. Jeg blir meget tørr på leppene ca to ganger i året de flasser og sprekker lett det ser ganske ille ut, er dette herpes også?

3.hvis jeg skulle være smittet i endetarmen, kan jeg smitte andre, feks via at jeg sitter på en plass og at andre setter seg der etter meg..feks i mitt arbeide sitter jeg og jobber og blir nok ganske svett bak, og vi er ca.13 stykker som bytter plass hele tiden. Kan det (herpes) smitte gjennom klær feks via svette til feks en stol og derfra feks til hender, eller gjennom andres svette klær og smitte dem?

4 Hvordan skal jeg leve livet med HSV?

5: Hvordan kan jeg finne ut om jeg har type 1 eller type 2 eller begge?

tusen takk for svar!!!

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9321-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-50176
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

1. Det kan jeg dessverre ikke vurdere uten å ha sett prøveresultatet.

2.: Det kan det være. En prøve fra utslettet kan avklare spørsmålet når du har "utbrudd".

3.: En slik smittemåte er svært lite trolig.

4.: Herpes er en meget vanlig infeksjon hvorav noen får tilbakefall, mens andre slipper dette. I det store og det hele er det et en uskyldig tilstand som dog gir plager fra tid til annen. Du finner en rekke artikler om herpes gjennom vår søk-side.

5.: En prøve fra et sår kan avgjøre dette, men i praksis har det ingen betydning om man har HSV 1 eller 2. Tilbakefallsfrekvensen er noe høyere med HSV 2, men hvorvidt dette gjelder den enkelte er jo noe han/hun uansett erfarer selv etterhvert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9321-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-44850
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

1. Det kan jeg dessverre ikke vurdere uten å ha sett prøveresultatet.

2.: Det kan det være. En prøve fra utslettet kan avklare spørsmålet når du har "utbrudd".

3.: En slik smittemåte er svært lite trolig.

4.: Herpes er en meget vanlig infeksjon hvorav noen får tilbakefall, mens andre slipper dette. I det store og det hele er det et en uskyldig tilstand som dog gir plager fra tid til annen. Du finner en rekke artikler om herpes gjennom vår søk-side.

5.: En prøve fra et sår kan avgjøre dette, men i praksis har det ingen betydning om man har HSV 1 eller 2. Tilbakefallsfrekvensen er noe høyere med HSV 2, men hvorvidt dette gjelder den enkelte er jo noe han/hun uansett erfarer selv etterhvert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9321-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-51726
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...