Gjest synpåsegselv Skrevet 11. november 2000 Del Skrevet 11. november 2000 Jeg har Herpes genital. lurer på en del ting. 1. Diagnosen ble gitt for ca 6 år siden og legen tok prøver fra urinrøret(inne i penis) dette en stund etter utbrudd. Er det sikkert han har gitt riktig diagnose? 2. Jeg blir meget tørr på leppene ca to ganger i året de flasser og sprekker lett det ser ganske ille ut, er dette herpes også? 3.hvis jeg skulle være smittet i endetarmen, kan jeg smitte andre, feks via at jeg sitter på en plass og at andre setter seg der etter meg..feks i mitt arbeide sitter jeg og jobber og blir nok ganske svett bak, og vi er ca.13 stykker som bytter plass hele tiden. Kan det (herpes) smitte gjennom klær feks via svette til feks en stol og derfra feks til hender, eller gjennom andres svette klær og smitte dem? 4 Hvordan skal jeg leve livet med HSV? 5: Hvordan kan jeg finne ut om jeg har type 1 eller type 2 eller begge? tusen takk for svar!!! hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9321-hva-gj%C3%B8r-man/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synpåsegselv Skrevet 11. november 2000 Del Skrevet 11. november 2000 Jeg har Herpes genital. lurer på en del ting. 1. Diagnosen ble gitt for ca 6 år siden og legen tok prøver fra urinrøret(inne i penis) dette en stund etter utbrudd. Er det sikkert han har gitt riktig diagnose? 2. Jeg blir meget tørr på leppene ca to ganger i året de flasser og sprekker lett det ser ganske ille ut, er dette herpes også? 3.hvis jeg skulle være smittet i endetarmen, kan jeg smitte andre, feks via at jeg sitter på en plass og at andre setter seg der etter meg..feks i mitt arbeide sitter jeg og jobber og blir nok ganske svett bak, og vi er ca.13 stykker som bytter plass hele tiden. Kan det (herpes) smitte gjennom klær feks via svette til feks en stol og derfra feks til hender, eller gjennom andres svette klær og smitte dem? 4 Hvordan skal jeg leve livet med HSV? 5: Hvordan kan jeg finne ut om jeg har type 1 eller type 2 eller begge? tusen takk for svar!!! hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9321-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-50176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, lege Skrevet 15. november 2000 Del Skrevet 15. november 2000 1. Det kan jeg dessverre ikke vurdere uten å ha sett prøveresultatet. 2.: Det kan det være. En prøve fra utslettet kan avklare spørsmålet når du har "utbrudd". 3.: En slik smittemåte er svært lite trolig. 4.: Herpes er en meget vanlig infeksjon hvorav noen får tilbakefall, mens andre slipper dette. I det store og det hele er det et en uskyldig tilstand som dog gir plager fra tid til annen. Du finner en rekke artikler om herpes gjennom vår søk-side. 5.: En prøve fra et sår kan avgjøre dette, men i praksis har det ingen betydning om man har HSV 1 eller 2. Tilbakefallsfrekvensen er noe høyere med HSV 2, men hvorvidt dette gjelder den enkelte er jo noe han/hun uansett erfarer selv etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9321-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-44850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, lege Skrevet 15. november 2000 Del Skrevet 15. november 2000 1. Det kan jeg dessverre ikke vurdere uten å ha sett prøveresultatet. 2.: Det kan det være. En prøve fra utslettet kan avklare spørsmålet når du har "utbrudd". 3.: En slik smittemåte er svært lite trolig. 4.: Herpes er en meget vanlig infeksjon hvorav noen får tilbakefall, mens andre slipper dette. I det store og det hele er det et en uskyldig tilstand som dog gir plager fra tid til annen. Du finner en rekke artikler om herpes gjennom vår søk-side. 5.: En prøve fra et sår kan avgjøre dette, men i praksis har det ingen betydning om man har HSV 1 eller 2. Tilbakefallsfrekvensen er noe høyere med HSV 2, men hvorvidt dette gjelder den enkelte er jo noe han/hun uansett erfarer selv etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9321-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-51726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.