Gå til innhold

hypnose

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg sliter med store problem med bl.a. nærhet, angst og depresjoner. Mange tror det kan være en sammenheng med mulige seksuelle overgrep i oppveksten, også mine behandlere. Ser også på dette som en mulig forklaring selv. Men jeg husker så lite, har bare et par bilder som det kan være noe i, men ikke nødvendigvis. En behandler har foreslått hypnose som en mulighet for å avklare om det har vært noe. Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93289-hypnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har prøvd hypnose flere ganger. Målet var å finne ut mer om overgrepene jeg opplevde da jeg var barn. Både for å se de tydeligere for meg og for å evt. huske andre overgrep.

Du må for all del ikke tro at hypnose er en slags film av livet ditt som du kan spole fram og tilbake på, da blir du nok skuffet! Det er heller ikke alle som er hypnotiserbare. Bare ca. 5% av befolkningen lar seg hypnotisere så mye som de vi ser på TV.

Derimot kan man faktisk klare å gå litt mer inn i bildene/minnene fordi man er mer avslappet og konsentrert under hypnosen. Man lar seg ikke så lett forstyrre av ytre ting.

Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve hypnose. Antageligvis finner du ikke ut så mye mer, men det er allikevel en interessant og avslappende opplevelse! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93289-hypnose/#findComment-518450
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei,

Jeg har prøvd hypnose flere ganger. Målet var å finne ut mer om overgrepene jeg opplevde da jeg var barn. Både for å se de tydeligere for meg og for å evt. huske andre overgrep.

Du må for all del ikke tro at hypnose er en slags film av livet ditt som du kan spole fram og tilbake på, da blir du nok skuffet! Det er heller ikke alle som er hypnotiserbare. Bare ca. 5% av befolkningen lar seg hypnotisere så mye som de vi ser på TV.

Derimot kan man faktisk klare å gå litt mer inn i bildene/minnene fordi man er mer avslappet og konsentrert under hypnosen. Man lar seg ikke så lett forstyrre av ytre ting.

Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve hypnose. Antageligvis finner du ikke ut så mye mer, men det er allikevel en interessant og avslappende opplevelse! :)

Lykke til!

Hei og takk for svar!

Det var egentlig veldig oppklarende det du skreiv. Vet så lite om hva det egentlig er og hva en kan forvente seg. Tror jeg har bestemt meg for å prøve :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93289-hypnose/#findComment-521299
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...