TomTn Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Heisann. Har søkt litt på internett etter hudklinikker som har Photderm laser. Men finner ingen som kan skryte av at de bruker den. Noen som vet om klinikker som bruker denne laseren??? Har funnet noen i utlandet da men. Må si meg imponert over utstyret svenskene kan vise til:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93296-photoderm-laser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tepes Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Photoderm Laser finnes vel kun i utlandet, så vidt jeg vet. Hvilke problemer er det du har som ønsker å bruke "photoderm"? Hudklinikken i Oslo har også en del laserer, men det er uvisst om hvor gode disse er i forhold til photoderm 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93296-photoderm-laser/#findComment-524055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomTn Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Photoderm Laser finnes vel kun i utlandet, så vidt jeg vet. Hvilke problemer er det du har som ønsker å bruke "photoderm"? Hudklinikken i Oslo har også en del laserer, men det er uvisst om hvor gode disse er i forhold til photoderm Heisann. Jeg sliter med røde kinn. Har bestilt time i Sverige nå. Hudklinikken har ikke photoderm. Disse andre laserne skal visst nok ikke gjøre samme nytten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93296-photoderm-laser/#findComment-546280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tepes Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Heisann. Jeg sliter med røde kinn. Har bestilt time i Sverige nå. Hudklinikken har ikke photoderm. Disse andre laserne skal visst nok ikke gjøre samme nytten. Hei. Er selv plaget med røde kinn, og jeg må si at dette er veldig frustrende. Prøvde å fjerne dette ved bruk av lasere på hudklinikken i oslo, men da uten noen resultater. Har lest litt på internett at photoderm vist skal være bra, men jeg er allikevel usikker på hvor mye bedre en kan bli i ansiktet ved bruk av photoderm. Trodde klinikken i sverige behandlet- "rødme" og ikke mere konstant rødhet i kinnene (...fordi det er det jeg lider av). Men allikevel, lykke til, og jeg venter spent på hvordan det går!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93296-photoderm-laser/#findComment-562848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tepes Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Heisann. Jeg sliter med røde kinn. Har bestilt time i Sverige nå. Hudklinikken har ikke photoderm. Disse andre laserne skal visst nok ikke gjøre samme nytten. Hei igjen.... Hva heter klinikken du har oppsøkt i sverige? ...og kan du fortelle litt om hva som skal skje i sverige, hvordan de fjerner med laser osv. hadde satt veldig pris på om du ville svart meg på disse spørsmålene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93296-photoderm-laser/#findComment-562853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomTn Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Hei. Er selv plaget med røde kinn, og jeg må si at dette er veldig frustrende. Prøvde å fjerne dette ved bruk av lasere på hudklinikken i oslo, men da uten noen resultater. Har lest litt på internett at photoderm vist skal være bra, men jeg er allikevel usikker på hvor mye bedre en kan bli i ansiktet ved bruk av photoderm. Trodde klinikken i sverige behandlet- "rødme" og ikke mere konstant rødhet i kinnene (...fordi det er det jeg lider av). Men allikevel, lykke til, og jeg venter spent på hvordan det går!! Må beklage at jeg er litt treig til å svare her:) Trodde ikke jeg noen gadd å svare meg så jeg har ikke sjekket siden på en stund. Jeg sliter med en rødhet i kinnene, nesen og ørene. Rødheten forverres ganske kraftig med "vanlig" rødming, varme, kulde, særlig overgang fra kalde til varme rom, stress, trening, høy puls etc. Har prøvd å finne info om slikt no på norske i-net sider, men fant fort ut at det var bare å glemme. Måtte til utenlanske sider for å finne informasjon om symptomene mine. Denne siden har hjulpet meg mye "www.bfsforum.com/" Fant da ut at mine symptomene stemte overens med Rosacea. Dr. Nase har skrevet en hel bok om dette som jeg bestilte (min bibel). I boken har han beskrevet forskjellige lasere og han med flere mener at photoderm/photofacial er den beste behandlingen. I Norge har jeg ikke klart å oppspore noen som helst med slikt utstyr, så jeg bestilte time ved Gamla Stans Laser & Kirurgmottagning i Stockholm "www.kirurg.com". Jeg betalte ca 6000 sek for 4 behandlinger av typen skinrejuvenation som du finner på hjemmesiden. Har hatt 2 behandlinger til nå og skal om kort tid ta den tredje. Til nå har jeg ikke merket noen forskjell, men skal fullføre disse 4 behanlingene før jeg kommer med en dom. Det som er litt dumt er at det vist nok ikke er "company policy" å behandle ørene. Selve behanlingen foregår ved at de dekker til øynene så smører de inn området med en salve. Laseren har forskjellige innstillinger på styrke og bølgelenge som må stilles inn først. Laseren er et rektangen på ca 3 *8 cm. Denne settes ned på huden og en nærmest avfyrer et lysglimt som svir litt. Så flyttes laseren litt og avfyres igjen. Slik tar man hele det røde området. Det svir litt, men ikke så fryktelig. Huden blir veldig rød og du ser helt most ut i trynet med en gang. Men dette går over i løpet av en del timer. Neste dag skal man vel ikke kunne se noe, men det er mulig en får noen små sår som en må bortforklare på ett eller annet vis:) Photodermen fungerer best på konstant rødhet slik som du har og ikke så bra på den rødmende effekten. Ble litt trøtt sent på fredags kvelden så rettskrivingen og ordstillingen er vel ikke helt på topp, men så er nå ikke dette noen skole stil heller da:) Håper noe av dette hjelper deg på din veg, og husk at du er ikke alene om denne styggdommen. Mvh Tomaten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93296-photoderm-laser/#findComment-629237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.