Gå til innhold

Urinveisinfeksjon, sopp eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vondt når jeg tisser, og tisser heller ikke ofte. Men for et halvt års tid siden hadde jeg disse symptomene, noe som altså gikk over. Likevel har jeg av og til stikksmerter i underlivet, og jeg føler en slags kløe av og til. Spørsmålet er om dette likevel kan være uvi, eller om det kan være sopp e.l.

Urinprøven som jeg har tatt selv viser følgende:

ph:7.

U-glucose: 0.

Leukocyter: 3.

U-nitrit: 0.

U-alubumin: 1.

U-erytrocyter: 0.

Dermed er jo noe feil. Vises sopp eller annet grums som økning av leukocyter også, eller er det bare urinveisproblemer som gir utslag?

Klamydia-test tok jeg for et par år siden, like etter siste partnerbytte - og den var negativ. Bør jeg sjekke dette igjen? (Min nåværende partner er garantert smittefri, men om testen var feil...?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9332-urinveisinfeksjon-sopp-eller-noe-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vondt når jeg tisser, og tisser heller ikke ofte. Men for et halvt års tid siden hadde jeg disse symptomene, noe som altså gikk over. Likevel har jeg av og til stikksmerter i underlivet, og jeg føler en slags kløe av og til. Spørsmålet er om dette likevel kan være uvi, eller om det kan være sopp e.l.

Urinprøven som jeg har tatt selv viser følgende:

ph:7.

U-glucose: 0.

Leukocyter: 3.

U-nitrit: 0.

U-alubumin: 1.

U-erytrocyter: 0.

Dermed er jo noe feil. Vises sopp eller annet grums som økning av leukocyter også, eller er det bare urinveisproblemer som gir utslag?

Klamydia-test tok jeg for et par år siden, like etter siste partnerbytte - og den var negativ. Bør jeg sjekke dette igjen? (Min nåværende partner er garantert smittefri, men om testen var feil...?)

Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege

For meg høres det ikke ut som du har urinveisinfeksjon. Albumin 1 og leucocytter 3 kan like gjerne være utflod blandet i urinen. Nitrit var negativ. sansynligvis har du ikke infeksjon. Clamydia gir neppe de symptomene du beskriver, men er du utrygg kan du jo be om en clamydia prøve.

Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege

For meg høres det ikke ut som du har urinveisinfeksjon. Albumin 1 og leucocytter 3 kan like gjerne være utflod blandet i urinen. Nitrit var negativ. sansynligvis har du ikke infeksjon. Clamydia gir neppe de symptomene du beskriver, men er du utrygg kan du jo be om en clamydia prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...