Gå til innhold

vit-B12

Anbefalte innlegg

MaH1365380455

Åhh nå er jeg sint! Har fått vite at jeg har litt for lav vit-B12. Jeg er ung, drikker gjennomsnittlig totalt 3 glass vin i mnd er 1,62 m, og veier ca 50 kg. Spiser kjøtt.

Jeg har vært så sliten og føler meg "tappet". Driver og studerer sykepleie, og begynner snart på avsluttende eksamen.

Ang B-12 mangelen sier legen via hans sekretær at; "be henne spise mer kjøtt og fisk". Jeg SPISER jo kjøtt og fisk! Jeg ringte tilbake til legekontoret i dag, vel en uke etter dette, og spurte om jeg ikke kunne få en resept i posten på B-12 vitamin. Vi studenter er jo drevne på å sette slike sprøyter. Vi er jo snart sykepleiere, og dette er jo daglige prosedyrer!

Tror dere ikke at sekretæren begynte å diskuteremed meg om jeg hadde lov til å sette slike sprøyter! "Nei du må nok komme hit for å få den" sa hun. Men nå har det seg slik at for det første gidder jeg ikke å skulke en dag på skolen for å få den, heller ikke betale penger for å få andre til å gjøre en jobb jeg er kompetent til å gjøre selv..

Enden på visa var at jeg sa; "Jeg velger å avvente det hele dersom det skal være så vanskelig" Det tar meg tross alt én time hver vei for å komme meg til denne legen.

Æsj.. nå ble jeg irritert. Trenger jo denne vitaminen kjenner jeg.. Er så slapp og sliten, og hovedoppgaven skal snart påbegynnes..

En slik hovmodig og blærete opptreden skal ikke jeg ha i møte med MINE pasienter.

Hilsen ei som ser helsevesenet fra begge sider.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93345-vit-b12/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så du skjønner ikke hvorfor sekretæren sa at du måtte komme dit for å ta injeksjonen? Og du kaller deg sykepleier snart....!!

Da burde du vite at det kanskje er en fordel med adrenalin tilgjengelig (noe bare en lege har lov til å sette ved anafylatisk sjokk) om du skulle være så uheldig å reagere på B12 injeksjonen!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93345-vit-b12/#findComment-522210
Del på andre sider

MaH1365380455

Hei!

Så du skjønner ikke hvorfor sekretæren sa at du måtte komme dit for å ta injeksjonen? Og du kaller deg sykepleier snart....!!

Da burde du vite at det kanskje er en fordel med adrenalin tilgjengelig (noe bare en lege har lov til å sette ved anafylatisk sjokk) om du skulle være så uheldig å reagere på B12 injeksjonen!!

*smiler* ja det er jo STOR sjanse å få det da.. Anafylaksi kan opptre dersom du er overfølsom for ulike innholdsstoffer. Jeg har tidligere fått B 12 injeksjon der før, og alt har gått svært bra, og dette visste legesekretæren nemlig. Du trenger ikke komme med slike spydige kommentarer Hansagirl, du jobber tydeligvis i helsesektoren selv, og en slik tone er jo nettopp dét jeg reagerer på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93345-vit-b12/#findComment-522218
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...