Gå til innhold

Skremmende medisin


Rørlegger

Anbefalte innlegg

Er plaga med forventningsangst og noe agorafobi.Var i begravelse i dag og var så urolig at jeg tok sobril for dette . Når jeg kom til kirka, spurte soknepresten om jeg kunne legge på krans, greit det sa jeg merklig nok, og holdt en enkel men god minnetale over min arbeidskollega,fikk jeg høre etter på.Jeg følte meg også litt rørt men følte ingen angst.Jeg er flink å prate ellers når jeg ikke har angst, men det er skremmende hvor effektivt medisin kan virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

hmm.. er det ikke bra at den er effektiv da????

Synes det er helt strålende med alt som er effektivt mot angst jeg...

Har gått på Efexor i snart to uker, og nå har jeg hatt et par ok dager. Tør riktignok ikke være optimist ennå, men jeg har et håp om at det er medisinen som hjelper. Hvis noe bare frir meg fra det konstante presset i brystet, følelsen av aldri å få nok luft ned i lungene, bekymringer om alt mulig, skjelving, svette hender og you name it, er det helt strålende!! Men selvfølgelig er ikke det alene nok! Samtaleterapi i tillegg er et must. Piller i seg selv blir for lettvint, for som regel er det ikke kjemi aleine som forårsaker problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt strålende med alt som er effektivt mot angst jeg...

Har gått på Efexor i snart to uker, og nå har jeg hatt et par ok dager. Tør riktignok ikke være optimist ennå, men jeg har et håp om at det er medisinen som hjelper. Hvis noe bare frir meg fra det konstante presset i brystet, følelsen av aldri å få nok luft ned i lungene, bekymringer om alt mulig, skjelving, svette hender og you name it, er det helt strålende!! Men selvfølgelig er ikke det alene nok! Samtaleterapi i tillegg er et must. Piller i seg selv blir for lettvint, for som regel er det ikke kjemi aleine som forårsaker problemer.

Det som er synd er at sobril er vanedannende, jeg bruker cipramil ellers og har laga meg egne regler for bruk av sobril.Bruker ca 25 stk i året ved spesielle annledninger. Håper jeg en dag kan sleppe all medisinering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja så skremmende effektiv og uten bivirkninger er denne preparatgruppen.

Ikke rart det er lett å bli for glad i den (avhengig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happy1365380345

Det som er synd er at sobril er vanedannende, jeg bruker cipramil ellers og har laga meg egne regler for bruk av sobril.Bruker ca 25 stk i året ved spesielle annledninger. Håper jeg en dag kan sleppe all medisinering

Det mest positive med denne type medikamenter er jo at de er nesten fri for bivirkninger. Og for meg er det bedre å bruke et preparat uten bivirkninger mot GAD enn å bruke antidepressiva som gir bivirkninger i fleng.

Avhengighetsfaren er selvfølgelig tilstede, men ingen skal fortelle meg at man ikke blir avhengig av antidepressiva. Jeg har snakket med et uttall mennesker som ikke tør å slutte med disse preparatene fordi de er redde for tilbakefall. Man skal jo etter en periode av disse medikamentene også.

Dessuten er bivirkningene med å gå på og å slutte med dem svært mange. Og hvorfor er bivirkningene (både fysiske og psykiske) så fremtredende når man går av hvis det ikke er snakk om nettopp avhengighet i en eller annen form?

Så jeg sier gladelig ja takk til vival mot min lidelse (GAD) fordi det fungerer svært bra og fordi jeg forbruket under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...