Gå til innhold

bipolar/ BPD / psykoser NHD


Gjest calestia

Anbefalte innlegg

Gjest calestia

Kan det være slik at en utvikler BPD pga en ubehandlet Bipolar lidelse?

Lurer fordi de gransker så i barndommen min og har så mange teorier.. men jeg forkaster dem..

Og er det ikke litt rart at jeg ikke blir psykotisk når jeg er manisk, når jeg har vært psykotisk under andre omstendigheter tidligere?

Og hva slags antipsykotika bør velges når jeg går på lamictal og zoloft, og ønsket virkning er å roe et hode som løper løpsk og som føler masse ting som ikke er,,,....

ehhhhh.. kanskje jeg har hypomani når hodet kræsjer og jeg føler slikt......

men da jeg så syner var jeg ikke det ! er jeg ganske sikker på!

og noen forslag til hvordan jeg skal gjøre dette med medisinering? siden det ikke er lurt at jeg har de hjemme, for hver gang jeg får disse følelsene av ting som ikke er, og når hodet blir helt borte fra meg, da tyr jeg til overdoser. og endel andre ting, men odène er verst.

Leiligheten min er blitt ransaka for piller og slikt.. så nå har jeg ingenting. det er skummelt.

Jeg er fortsatt innlagt.. men hadde jo tenkt meg ut snart.. men de vil visst jeg skal bli mer stabil og rolig i hodet først, for jeg ble lettere gal i forrige uke, så jeg krøyp under dyna og ble der noen dager for det var så masse surr og murrende stemmer og jeg følte noen som slo meg i hjernen, og det gikk ilinger nedover ryggen i et kjør.

men.. jeg har aldri trodd jeg har vært psykotisk!! men så sier de jeg har det, og at jeg får psykotiske symtomer nå og da. Må være mange former for psykoser..??

sorry.. jeg tok av igjen. skull eikke bli så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du krøp under dyna da du ble hyper i forrige uke. BRA!!

Da fant du en måte å takle tilstanden på, en måte som passet der og da.

Kan ikke svare på noen av spørsmålene i innlegget ditt om diagnoser og sånt. Vet bare at barndommen har mye å si for hvordan en blir som voksen.

Men mange med en traumatisk barndom greier seg godt som voksne. Du har kanskje hørt om "løvetannbarn"?

Så for deg er det HÅP! Du får hjelp nå, er motivert for å bli bedre og du er flink til å tenke.

Så stå fortsatt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gidderikke

jeg har forresten lest to bøker og sett steder på nettet som beskriver BPD som en MEDISINSK tilstand. så det trenger ikke ha skjedd masse dritt under barndommen for å få den sykdommen! jeg må ærlig innrømme jeg heller mer for at det er en medisinsk sykdom.

www.biologicalunhappiness.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, jeg tror det er en av vår tids største diagnostiske blundere det at vi ikke diagnostiserer bipolare tidlig nok, og at de som debuterer tidlig med bipolar utvikler symptomer som ved BPD.

Jeg kan ikke si sikkert hvilket antipsykotikum som vil være til best hjelp for deg.

Personlig synes jeg Zyprexa hadde vært desidert best hadde det ikke vært for vektøkningen.

Jeg har brukt Solian mye det siste året, og er godt fornøyd med den. Noen få får dessverre prolactinstigning og må slutte med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...