guro Skrevet 11. november 2000 Skrevet 11. november 2000 min venninne var så uheldig å brekke ankelen sin, og nå har legen gitt henne beskjed om å ikke røyke - siden dette påvirker hvordan beinet vil gro (eller noe sånt). hvor alvorlig er dette? kan hun ta seg en røyk eller...? legen hennes er veldig anti-røyk... men det er vel kanskje de fleste leger!?! takk&takk 0 Siter
guro Skrevet 11. november 2000 Forfatter Skrevet 11. november 2000 min venninne var så uheldig å brekke ankelen sin, og nå har legen gitt henne beskjed om å ikke røyke - siden dette påvirker hvordan beinet vil gro (eller noe sånt). hvor alvorlig er dette? kan hun ta seg en røyk eller...? legen hennes er veldig anti-røyk... men det er vel kanskje de fleste leger!?! takk&takk 0 Siter
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 12. november 2000 Skrevet 12. november 2000 Det er helt sikkert best om hun ikke røyker,men hvor stor innvirkning 1-2 sigaretter har er det vel vanskelig å si eksakt. 0 Siter
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 12. november 2000 Skrevet 12. november 2000 Det er helt sikkert best om hun ikke røyker,men hvor stor innvirkning 1-2 sigaretter har er det vel vanskelig å si eksakt. 0 Siter
paulsimon Skrevet 12. november 2000 Skrevet 12. november 2000 Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg skrev (På 12.11.2000 den 16.47): Det er helt sikkert best om hun ikke røyker,men hvor stor innvirkning 1-2 sigaretter har er det vel vanskelig å si eksakt. Røyking fører til dårligere blodsirkulasjon i de minste blodårene i kroppen. Dette kan kanskje føre til forsinket tilheling av såret. Men hvor viktig dette er, tror jeg de lærde strides om. mvh paulsimon 0 Siter
paulsimon Skrevet 12. november 2000 Skrevet 12. november 2000 Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg skrev (På 12.11.2000 den 16.47): Det er helt sikkert best om hun ikke røyker,men hvor stor innvirkning 1-2 sigaretter har er det vel vanskelig å si eksakt. Røyking fører til dårligere blodsirkulasjon i de minste blodårene i kroppen. Dette kan kanskje føre til forsinket tilheling av såret. Men hvor viktig dette er, tror jeg de lærde strides om. mvh paulsimon 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.