Gå til innhold

wish me luck! :-)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen her inne! Tirsdag skal jeg ta farvel med min gode venn og troest gjennom ca 10 aar- roeyken. Foreloepig sier jeg ikke slutte for evig og alltid- men i alle fall holde opp en stund. Haaper aa kunne bli festroeyker, men foerst maa jeg vel holde meg helt roeykfri...

Jeg har lest mange av innleggene her og det har vaert til hjelp.

Her jeg bor er det et tilbud om gratissamtaler med lege som hjelper deg til aa slutte- og det er i samraad med legen at jeg har fastsatt denne sluttedagen. Et veldig fint tiltak- det er motiverende aa vite at jeg skal til samtale med henne bare fire dager etter at jeg har sluttet. Kanskje kan samtalene hjelpe meg til aa holde ut de foerste dagene i hvert fall...

Jeg maa innroemme at jeg gruer meg veldig....har aldri proevd aa slutte foer. Men det maa vel gaa??

Her er min slagplan:

-Ha nikotinplaster/tyggis klart til den dagen jeg slutter

-Unne meg selv alt av god mat, godteri etc som jeg maatte faa lyst paa den foerste tida

-Holde meg unna alkohol til aa begynne med(for meg er en halvliter og roeyk to sider av samme sak)

-Gjoere masse som jeg liker og som jeg IKKE forbinder med roeyk(utendoersaktiviteter, sport, se film etc.)

-Kjoepe meg en fin jakke for pengene jeg har spart etter et par uker

Dette var bare noen tanker fra meg....kommer kanskje tilbake med rapport! Lykke til alle sammen. Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93522-wish-me-luck/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei trylletroll:-)

Kjempebra at du slutter! Du har vel vært røykfri noen dager allerede nå..Hvordan går det?

Du må glede deg over at du er fri for sigarettene! Ikke fokusere på det nagative....for hvis du egentlig tenker etter..hva var positivt med røykingen?

Lukta av klærne, den stadig påminnelsen om at "det her her ikke bra for deg", at du generer folk, at du tror du ikke takler situasjoner uten denne "vennen"??

Alt dette er illusjoner vettu, du trenger det ikke:-)

Gratulerer litt på etterskudd! Fjern askebegre, vask bort røyklukten og tenk. "jippi, jeg er røykfri!!!!!!!"

For du er allerede en ikke-røyker:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93522-wish-me-luck/#findComment-526348
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...