Gjest En som er gald i sin mann Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Min mann har i lengre tid hatt store problemer med hjertet. Han har diagnosen Angina Pektoris men har i den senere tid fått store smerter i bena samt han drikker mye , har såre øyne og går hyppig på toalettet, der det er til sine tider stram lukt av urinen. Han har kontaktet var i januar inne til poliklinisk undersøkelse den 8 januar og fikk beskjed om å skifte til et annet medisin, kroppen hans blir bare dårligere og dårligere. Han er til dels ganske overvektig og røyker alt for mye, men han har store angstproblemer og føler vel at røyken beroliger, uten at dette er noen grunn for ikke å slutte.Jeg er meget bekymret siden han bare er 54 år gammel, men han har fått det for seg at han lever ikke stort lenger. Vi hadde tenkt oss til Grand Canaria i vår, men jeg tør ikke reise med han når han har slike problemer. Jeg lurer på om han kan ha fått sukkersyke eller liknende og hvor llenge skal han gå før han kontkter sin lege igjen, han er som fleste mannfolk går helst ikke til lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93529-hjerte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Svar til "En som er glad i sin mann". Din beskrivelse av din mann gir meg et bilde av en storrøkende, overvektig person som synes å gjøre alt han kan for å ødelegge sin helse. At han har forsnevringer i blodårene til hjertet (koronar hjertesykdom) og muligens også til andre regioner (bena), er èn side av tilstanden. Hans tørste og hyppige vannlatning kan også gi mistanke om at han allerede har fått sukkersyke, som er meget hyppig hos overvektige , middelaldrende personer. Jeg synes din angst for å reise med ham til Syden i vår er helt berettiget, og fraråder deg å gjøre det før han er skikkelig revurdert av sin lege, eventuelt av det sykehus dere tilhører. Det er dessverre ganske realistisk at din mann kan få alvorlige komplikasjoner hvis han fortsetter på samme måten. Få ham til å akseptere at han trenger videre undersøkelse og behandling, og at det kommer til å kreve en ganske betydelig egeninnsats fra ham selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93529-hjerte/#findComment-522081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.