Gå til innhold

Kløe - Blir ikke kvitt det!

Anbefalte innlegg

Jeg har vært plaget med kløe i underlivet ei god stund nå, og vært til lege et par ganger. Jeg har tatt kjønnsykdomtester og har ikke det. De sier det er soppinfeksjon, og har gitt meg daktakort, og to ganger har jeg fått en engangspille for å svelge men ingen av dette hjelper. Har prøvd både canesten og andre reseptfrie medikamenter mot soppinnfeksjon. Daktakort kremen lindrer, men kløen kommer stadig tilbake. Særlig før mensturasjon- da er det verst. Kan det være noe annet enn soppinfeksjon? Har ikke barn, er i begynnelsen av 20 årene og har hatt fast partner de siste 4 årene. Jeg går også på p-piller, kan det ha noe med dette å gjøre? Trenger råd!

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93632-kl%C3%B8e-blir-ikke-kvitt-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

En bakterieprøve vil vel kunne påvise eller avkrefte om det er en soppinfeksjon ?

Videre så kan det så absolutt være p.g.a. p-pillene. Faktisk så plagdes jeg med dette selv da jeg brukte p-piller (trionetta), og legen fant ikke ut hva det var. Jeg sluttet med pillene av andre årsaker, og ble bra av kløen.

Så du kan jo forsøke en måneds opphold og se om du blir bedre. Forøvrig så kan også slik kløe være psykisk betinget og det kan i verste fall være et tegn på begynnende sukkersyke, har jeg hørt. Men jeg tror først og fremst det er p-pillene som er synderen.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom kløen sitter hovedsaklig "utvendig" rundt skjedeåpning, kjønnslepper og klitoris, kan det være ulike eksem-former. Ille kløe kan også være noe som heter "lichen". Noen har også spesielle allergier. Synes faktisk du skal få en henvisning til gynekolog. Noen ganger finner man ingen årsak. Plagene forsvinner da ofte av seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...