Gå til innhold

hvordan komme videre?


marion

Anbefalte innlegg

er det noen der ute som kan fortelle meg hvordan jeg skal komme over en ekskjæreste jeg var sammen med for TRE ÅR siden!???? jeg føler meg helt fortapt.

marion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du forteller så lite om situasjonen at det er umulig å si noe annet enn generelt. Men du kan prøve å: finne en ny, endre noen vaner å begynne med noe nytt som en ny hobby e.l, unngå steder hvor du treffer han, tvinge deg selv til å tenke på noe annet straks tankene dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Jeg vet ikke om noe enkelt råd for å bli kvitt kjærlighetssorg eller komme over x-kjæresten.

Jeg bare vet at for mange tar det svært lang tid og få åpne sår til å få en brukbar skorpe, for å bruke det bildet. Hvis følelsene dine har fått en alvorlig knekk, kan det ta mange år og lege dem igjen. Jeg lurer på om du er for streng med deg selv. Kanskje du heller må finne deg i å bære minnene om x-en med deg videre en tid. Jo eldre du blir jo mer vil du se at gamle erfaringer må gå hånd i hånd med nye opplevelser og forhold.

Hvis det gamle plager deg så mye at det hindrer deg i å gjennomføre jobb og andre vanlige sysler, bør du søke hjelp f.eks. hos psykolog eller fam.rådgiver for mer dyperegående samtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meg kjærlighetssorg er nok forskjellig fra person til person og fra gang til gang... etter den første kjæresten kom jeg helt over etter ca 2 mnd. Etter hun siste er det nå gått over et halvt år og jeg sliter fortsatt med å komme over henne.... håper liksom av og til at vi skal bli sammen igjen, selv om jeg VET at det ikke kommer til å skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meg kjærlighetssorg er nok forskjellig fra person til person og fra gang til gang... etter den første kjæresten kom jeg helt over etter ca 2 mnd. Etter hun siste er det nå gått over et halvt år og jeg sliter fortsatt med å komme over henne.... håper liksom av og til at vi skal bli sammen igjen, selv om jeg VET at det ikke kommer til å skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...