Gå til innhold

spørsmål andgående medisin


psykologi

Anbefalte innlegg

1.er det vanlig at man blir verre de 2-3 første ukene når jeg går på 50 mg zoloft.jeg føler meg mye verre.

2.kan sarotex være et alternativ mot angst og depresjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

happy1365380345

Hei :)

Ja det er veldig vanlig at man blir verre ved oppstart av denne type medikament.

Det er også ganske vanlig, hvis det blir for ille, at man benytter seg av et beroligende medikament de første ukene.

Jeg blir litt overrasket over at legen din ikke informerer deg om disse tingene når han skriver ut et slikt preparat, og ikke minst at ikke du selv leser pakningsvedlegget for info.

Nå vet jeg ikke hvordan verre du har blitt, men hvis det ikke blir bedre synes jeg du skal kontakte fastlegen din med tanke på evnt å bytte til et annet preparat.

Det kan bli en del prøving og feiling før du finner det som passer for deg.

Det andre preparatet du nevner kjenner jeg ikke til.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Sarotex er et av de eldre såkalte tricykliske antidpressiva. Disse virker langsommere enn SSRI (Zoloft, Seroxat, Cipramil, Fontex, Fevarin), og gir lett mer bivirkninger. Imidlertid kan Sarotex også ha effekt mot angst i tillegg til depresjon. Noen leger ville kanskje forsøkt det dersom SSRI ikke ga effekt.

Man kan føle seg værre i oppstarten med antidep, men det gir seg gjerne etter et par uker. Ta kontakt med legen/psykiateren din om det blir uutholdelig!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...