Gå til innhold

Hvor søke hjelp?


Aquarius84

Anbefalte innlegg

Jeg er lærling og år ikke lenger under ung/vidergående helsetilbud. Men hvor kan jeg hendvende meg for å få hjelp nå når depresjonen her vendt tilbakers etter 3 år og slått meg hardt ned... Alle sier at jeg må skaffe hjelp å bla bla bla.. å alle jeg hendvender meg til forlanger penger... noe jeg ikke har, jeg har ikke råd til å få hjelp.. Ja jeg tjener inn litt som lærling- men ikke nokk til skyhøye psykologregninger.. Føler meg fastlåst, ... å typisk må jeg gjøre det disskret pgr. av familien.

Noen som vet hvor det går ann å hendvende seg når enn er 19?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Det vanligste er å ta kontakt med fastlegen. H*n kan henvise deg videre til en psykolog. Mange psykologer/psykiatere har kommunalt driftstilskudd, slik at du betaler en egenandel på 200 pr time intil det du har betalt til sammen utgjør 1350 kr. Da får du frikort som dekker legetjenester/psykolog/medisin på blå resept ut kalenderåret.

Så vidt jeg vet kan du også benytte deg av helsestasjon for ungdom fram til du er 20. Det er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calóni

Hm..har du sjekket dette? Med at du ikke er med i skolens helsetilbud lenger? For om du er lærling, så er du da fortsatt i videregående opplæring, og dermed kan du gå til PPT, som er gratis? Ellers er det jo som Windsong sier, ikke dyrt å gå til psykologer med avtale med det offentlige heller. Ta iallefall kontakt med fastlegen din, og be h*n ordne med henvisning til psykolog for deg. Også får du ha lykke til og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...