Gå til innhold

jeg vil vite diagnosen min NÅ


Gjest hurpe,20

Anbefalte innlegg

Gjest hurpe,20

Jeg maste hele forrige time med min psykiatere om å få vite min diagnose, men han gadd ikke fortelle. Til slutt sa han at vi kunne sette som overskrift på neste time å "formulere en diagnose". Jeg vil vite hva den er NÅ, men neste time er om flere uker, da han er sykemeldt. Jeg lurer på om jeg kan dra ned til psykoiatrisk poliklinikk der jeg går til han, og bare få sjekke i journalen hva diagnosen er mens han er borte. Er det mulig eller må jeg virkelig vente flere uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle er så opptatt av å vite diagnoser...

Du blir bare stresset av det, allikevel.

Vedder for at psykiateren kommer fram til en borderline personlighetsforstyrrelse av et eller annet slag. (Ikke fordi jeg vet alt, men fordi så lenge han ikke har gitt deg et navn på en sykdom, regner jeg med at en slik borderline er noe som kan "sette navn på" en rekke tilstander som likner på hverandre, når man ikke har noe biologisk å gå ut ifra...)

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hurpe,20

Alle er så opptatt av å vite diagnoser...

Du blir bare stresset av det, allikevel.

Vedder for at psykiateren kommer fram til en borderline personlighetsforstyrrelse av et eller annet slag. (Ikke fordi jeg vet alt, men fordi så lenge han ikke har gitt deg et navn på en sykdom, regner jeg med at en slik borderline er noe som kan "sette navn på" en rekke tilstander som likner på hverandre, når man ikke har noe biologisk å gå ut ifra...)

Mvh.

så om man har diagnosen borderline personlighetsforstyrrelse, så har man egentlig ikke borderline?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så om man har diagnosen borderline personlighetsforstyrrelse, så har man egentlig ikke borderline?

Joda, men jeg vil ikke kalle det en sykdom/diagnose - snarere en tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hurpe,20

Joda, men jeg vil ikke kalle det en sykdom/diagnose - snarere en tilstand.

så hvorfor går man til lege med det om det ikke er en sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Saigon

Du har rett til å se journalen din og du har rett til å få en kopi av den. Så det er bare å spørre.

Selv har jeg en personlighetsforsyrrelse. Jeg er enig med Aina E at det er en tilstand mere enn en sykdom. Men det går ann å få hjelp til å takle sin egen personlighet bedre slik at man får et bra liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hurpe,20

Du har rett til å se journalen din og du har rett til å få en kopi av den. Så det er bare å spørre.

Selv har jeg en personlighetsforsyrrelse. Jeg er enig med Aina E at det er en tilstand mere enn en sykdom. Men det går ann å få hjelp til å takle sin egen personlighet bedre slik at man får et bra liv.

hva mener dere med at det er en tilstand mere enn sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...