Gå til innhold

Alergisk reaksjon på humalog?

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt humalog som kortids insulin og insulatard

som langtidsinsulin i 3 år fungerer meget bra, men siste måndene har jeg fått en kløe i huden har oxo lett grad av psoreasis, men disse symtomene er helt anderledes - blir ikke merker bare klør spesiellt på kveldstid.Kan dette være en alergisk reasjon i huden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9382-alergisk-reaksjon-p%C3%A5-humalog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt humalog som kortids insulin og insulatard

som langtidsinsulin i 3 år fungerer meget bra, men siste måndene har jeg fått en kløe i huden har oxo lett grad av psoreasis, men disse symtomene er helt anderledes - blir ikke merker bare klør spesiellt på kveldstid.Kan dette være en alergisk reasjon i huden?

Stein Vaaler, spesialist i indremedisin

Hei

Det er ikke så lett å svare på dette. I noen tilfelle har vi sett mennesker som har reagert allergisk på ulike typer insulin, det vil si det er ikke insulinet men noe i den væsken insulinet er løst i man har reagert på.

Du bør gå tilbake til din egen lege å få tatt vanlige allergi prøver og så skifte over til et annet hurtigvirkende insulin. Dette er i alle fall en start. I noen tilfelle har vi også laget spesielle allergitester med substanser som finnes i insulinløsningen.

Vennlig hilsen

Stein Vaaler, spesialist i indremedisin

Hei

Det er ikke så lett å svare på dette. I noen tilfelle har vi sett mennesker som har reagert allergisk på ulike typer insulin, det vil si det er ikke insulinet men noe i den væsken insulinet er løst i man har reagert på.

Du bør gå tilbake til din egen lege å få tatt vanlige allergi prøver og så skifte over til et annet hurtigvirkende insulin. Dette er i alle fall en start. I noen tilfelle har vi også laget spesielle allergitester med substanser som finnes i insulinløsningen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...