Gå til innhold

Støttegruppe - OFFERE??


Gjest undrende_far

Anbefalte innlegg

Gjest undrende_far

Hei der ute!

Er det noen som vet om noen støttegrupper eller andre fora for de som er blitt offere for mennesker med personlighetsforstyrrelser.

Et sted man kan snakke sammen og utveksle erfaringer

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stusser over ditt behov for å kalle deg et offer...

Det finnes pårørendegrupper - men dette er vel ikke aktuelt for deg siden dere ikke lenger er sammen?

Du har sikkert gode grunner til å være sint for ting du har opplevd, men jeg vet ikke helt om jeg synes det er konstruktivt å være så opptatt av hvilke diagnoser osv din tidligere ektefelle har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Jeg stusser over ditt behov for å kalle deg et offer...

Det finnes pårørendegrupper - men dette er vel ikke aktuelt for deg siden dere ikke lenger er sammen?

Du har sikkert gode grunner til å være sint for ting du har opplevd, men jeg vet ikke helt om jeg synes det er konstruktivt å være så opptatt av hvilke diagnoser osv din tidligere ektefelle har.

Hei frosken!

Jeg kan ikke tolke ditt svar som annet enn at du ikke har særlig innlevelse eller forståelse for hvordan en som i årevis har vært utsatt for psykopatisk adferd og nå 4 år etter skilsmissen fremdeles er det, har det!

Jeg anser meg selv for et offer, hvorfor stusser du over det?

Tror du hverdagen plutselig blir normal fordi om man ikke lenger er i samme hus som en psykopat? Da viser du at du ikke forstår hva der vil si å være et offer for en psykopatisk person.

Hvorfor skulle ikke en støttegruppe være aktuelt for meg? Fordi vi ikke lenger bor sammen? Tror du virkelig en psykopat slipper sitt offer så lett? Vi har barn sammen. Dem bruker hun i sitt forsøk på å ødelegge meg og min familie i dag. Hun ser jeg har det godt og det kan hun ikke akseptere.

Sett deg heller inn i offerrollen slik den er beskrevet i litteraturen så forstår du mer.

Og jeg er ikke sint på min ex lenger. Jeg er heller ikke så interessert i hva man kaller hennes sykdommer. Derimot er jeg interessert i å få stanset hennes trakasering, neglesjering av barna og utnyttelse av andre. Slik hun bruker barna og utsetter den for overgrep nå har jeg ingen tolleranse.

En støttegruppe som jeg etterspør har erfaring i dette. Du ser i mitt innlegg at det er det jeg spør etter.

Jeg kjenner ikke deg, men ut i fra din reaksjon kan det virke som jeg har trigget noe ved deg....! Det går ikke an å tilgi en psykopat i den tro at vedkommende blir bedre. det er en missforstått toleranse.

Det fungere på normale, men ikke de med klare psykopatiske trekk.

Desverre!

Så har du tips om noen pårørende grupper, så kom med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frosken!

Jeg kan ikke tolke ditt svar som annet enn at du ikke har særlig innlevelse eller forståelse for hvordan en som i årevis har vært utsatt for psykopatisk adferd og nå 4 år etter skilsmissen fremdeles er det, har det!

Jeg anser meg selv for et offer, hvorfor stusser du over det?

Tror du hverdagen plutselig blir normal fordi om man ikke lenger er i samme hus som en psykopat? Da viser du at du ikke forstår hva der vil si å være et offer for en psykopatisk person.

Hvorfor skulle ikke en støttegruppe være aktuelt for meg? Fordi vi ikke lenger bor sammen? Tror du virkelig en psykopat slipper sitt offer så lett? Vi har barn sammen. Dem bruker hun i sitt forsøk på å ødelegge meg og min familie i dag. Hun ser jeg har det godt og det kan hun ikke akseptere.

Sett deg heller inn i offerrollen slik den er beskrevet i litteraturen så forstår du mer.

Og jeg er ikke sint på min ex lenger. Jeg er heller ikke så interessert i hva man kaller hennes sykdommer. Derimot er jeg interessert i å få stanset hennes trakasering, neglesjering av barna og utnyttelse av andre. Slik hun bruker barna og utsetter den for overgrep nå har jeg ingen tolleranse.

En støttegruppe som jeg etterspør har erfaring i dette. Du ser i mitt innlegg at det er det jeg spør etter.

Jeg kjenner ikke deg, men ut i fra din reaksjon kan det virke som jeg har trigget noe ved deg....! Det går ikke an å tilgi en psykopat i den tro at vedkommende blir bedre. det er en missforstått toleranse.

Det fungere på normale, men ikke de med klare psykopatiske trekk.

Desverre!

Så har du tips om noen pårørende grupper, så kom med det!

Ved å markere deg selv som offer kommer du ikke ut av elendigheten..det blir en "selvoppfyllende profeti"

Å kalle seg et offer er bare en unnskyldning for å slippe å gjøre noe med situasjonen.

Begynn å se deg selv som en vinner..da vil du også bli det ..til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happy1365380345

Hei frosken!

Jeg kan ikke tolke ditt svar som annet enn at du ikke har særlig innlevelse eller forståelse for hvordan en som i årevis har vært utsatt for psykopatisk adferd og nå 4 år etter skilsmissen fremdeles er det, har det!

Jeg anser meg selv for et offer, hvorfor stusser du over det?

Tror du hverdagen plutselig blir normal fordi om man ikke lenger er i samme hus som en psykopat? Da viser du at du ikke forstår hva der vil si å være et offer for en psykopatisk person.

Hvorfor skulle ikke en støttegruppe være aktuelt for meg? Fordi vi ikke lenger bor sammen? Tror du virkelig en psykopat slipper sitt offer så lett? Vi har barn sammen. Dem bruker hun i sitt forsøk på å ødelegge meg og min familie i dag. Hun ser jeg har det godt og det kan hun ikke akseptere.

Sett deg heller inn i offerrollen slik den er beskrevet i litteraturen så forstår du mer.

Og jeg er ikke sint på min ex lenger. Jeg er heller ikke så interessert i hva man kaller hennes sykdommer. Derimot er jeg interessert i å få stanset hennes trakasering, neglesjering av barna og utnyttelse av andre. Slik hun bruker barna og utsetter den for overgrep nå har jeg ingen tolleranse.

En støttegruppe som jeg etterspør har erfaring i dette. Du ser i mitt innlegg at det er det jeg spør etter.

Jeg kjenner ikke deg, men ut i fra din reaksjon kan det virke som jeg har trigget noe ved deg....! Det går ikke an å tilgi en psykopat i den tro at vedkommende blir bedre. det er en missforstått toleranse.

Det fungere på normale, men ikke de med klare psykopatiske trekk.

Desverre!

Så har du tips om noen pårørende grupper, så kom med det!

Synes kanskje det kunne være en ide for deg å ta opp tråden hos en av de psykologene du allerede har vært hos jeg.

At du her inne etter uttallige innlegg kan benekte at du ikke er opptatt av å stille diagnose på din kone er meg helt uforstående. Jeg leser de fleste innleggene her inne og det er da vitterlig gjennomgangstemaet i dine.

Du trenger nok hjelp på flere områder - så jeg tror faktisk en psykolog kan være veldig riktig for deg :)

Støttegrupper kjenner jeg dessverre ikke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frosken!

Jeg kan ikke tolke ditt svar som annet enn at du ikke har særlig innlevelse eller forståelse for hvordan en som i årevis har vært utsatt for psykopatisk adferd og nå 4 år etter skilsmissen fremdeles er det, har det!

Jeg anser meg selv for et offer, hvorfor stusser du over det?

Tror du hverdagen plutselig blir normal fordi om man ikke lenger er i samme hus som en psykopat? Da viser du at du ikke forstår hva der vil si å være et offer for en psykopatisk person.

Hvorfor skulle ikke en støttegruppe være aktuelt for meg? Fordi vi ikke lenger bor sammen? Tror du virkelig en psykopat slipper sitt offer så lett? Vi har barn sammen. Dem bruker hun i sitt forsøk på å ødelegge meg og min familie i dag. Hun ser jeg har det godt og det kan hun ikke akseptere.

Sett deg heller inn i offerrollen slik den er beskrevet i litteraturen så forstår du mer.

Og jeg er ikke sint på min ex lenger. Jeg er heller ikke så interessert i hva man kaller hennes sykdommer. Derimot er jeg interessert i å få stanset hennes trakasering, neglesjering av barna og utnyttelse av andre. Slik hun bruker barna og utsetter den for overgrep nå har jeg ingen tolleranse.

En støttegruppe som jeg etterspør har erfaring i dette. Du ser i mitt innlegg at det er det jeg spør etter.

Jeg kjenner ikke deg, men ut i fra din reaksjon kan det virke som jeg har trigget noe ved deg....! Det går ikke an å tilgi en psykopat i den tro at vedkommende blir bedre. det er en missforstått toleranse.

Det fungere på normale, men ikke de med klare psykopatiske trekk.

Desverre!

Så har du tips om noen pårørende grupper, så kom med det!

Du etterspurte støttegruppe for de som var blitt utsatt for mennesker med personlighetsforstyrrelser. Ut i fra det du nå skriver ser jeg at det du ønsker kanskje er en støttegruppe for folk som spesifikt har vært utsatt for psykopater, og dette tror jeg finnes. Antar at du kan finne frem til en slik gruppe gjennom et søk på nettet eller ved å ringe til det lokale krisesenter og spørre der.

Det er selvfølgelig viktig å komme frem til gode ordninger mht. felles barn.

Synes fortsatt at du kanskje bør reflektere over måten du ser på deg selv som et offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

happy1365380345

Synes kanskje det kunne være en ide for deg å ta opp tråden hos en av de psykologene du allerede har vært hos jeg.

At du her inne etter uttallige innlegg kan benekte at du ikke er opptatt av å stille diagnose på din kone er meg helt uforstående. Jeg leser de fleste innleggene her inne og det er da vitterlig gjennomgangstemaet i dine.

Du trenger nok hjelp på flere områder - så jeg tror faktisk en psykolog kan være veldig riktig for deg :)

Støttegrupper kjenner jeg dessverre ikke til....

Kom på en ting :)

Det finnes en forening som heter foreningen to foreldre. Har du vært på siden deres?

Det er mulig noen der kan vite om noen støttegrupper der - da de jobber mye rundt problematikk i barnefordelingssaker. Du kan jo spørre i et innlegg på siden deres :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...