Gå til innhold

Er det noen av dere som kan hjelpe meg med dette?


Gjest Victoria81

Anbefalte innlegg

Gjest Victoria81

I fjor sommer ble behandlingen med meg avsluttet der hvor jeg gikk til behandling.

I og med at jeg aldri fikk se min journal da,så ringte jeg ned dit hvor jeg var til under behandlin før, og spurte om jeg kunne se på journalen min.

Da sa hun at jeg måtte sende en skriftlig forespørsel om å få se journalen ned til dem,så skulle behandleren som jeg hadde ta kontakt med meg,så skulle dem sette av tid til meg for at jeg skulle se igjennom journalen min sammen med en lege der nede.

Det jeg lurer på er om noen av dere her inne har erfaringer med framgangmåten i dette, og hva for noe nødvendige ting må man ha med i den skriftlige forespørselen som jeg skal skrive til dem?

Jeg bare spør i og med at jeg ikke har egne erfaringer i dette,og lurer på om dere kan fortelle meg litt/informere meg om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med å komme ned for å se på journalen i felleskap, men jeg har erfaring med å be om å få utlevert kopi av journal. Prinsippene er de samme.

Som du sier, så må du sende et brev der du skriver at du ønsker å få lese journalen din. Du trenger ikke begrunne hvorfor.

Rett til innsyn i egen journal er forankret i Pasientrettighetslovens § 5-1, se her:

http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-063-005.html

Din rett til innsyn reguleres også av Forskrift om pasientjournal § 11.

http://odin.dep.no/hd/norsk/regelverk/lover/042051-990004/index-dok000-b-n-a.html

- Se også på kommentarene til paragrafen lenger nede på siden.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bettina

Bare skriv et lite brev der du ber om å få se journalen din. Det trenger ikke stå anne enn "jeg gikk hos behandling hos "navn på behandler", og vil gjerne lese journalen min."

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...