Gå til innhold

Feber uten andre symptomer

Anbefalte innlegg

I fjor hadde jeg feber i flere måneder, uten at jeg hadde andre symptomer. Legen tok alle slag prøver, men fant ikke ut av det. Temperaturen gikk litt opp og ned, men ble sjelden høyere enn 38. I løpet av sommeren ble feberen borte, og jeg trodde det var fordi jeg hadde flyttet. Noen mente det kunne være en allergisk reaksjon på maling o.l. i den gamle leiligheten.

Men nå har jeg fått feber igjen. Foreløpig har det ikke vart så lenge, men det ligner veldig på forrige runde. Er gjerne feberfri (36,5) om morgenen, men får feber etter at jeg kommer på jobb.

Det jeg lurer på, er om jeg rett og slett kan få feber av stress? Har vært ekstremt stressa i begge disse feberperiodene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93916-feber-uten-andre-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Temperatur opp mot 38 grader kan for noen være normalt. Selvfølgelig bør du dobbel-sjekke med flere termometre. Dersom blodprøver inkludert blodceller og stoffskifte er normalt, er det neppe noe farlig. Fysisk trening gir økt temperatur. Du skal nok være veldig stressa før det gir utslag på temperaturen; men du kan jo la høy temperatur være en måler som sier at du børe roe litt ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...