Gå til innhold

Hva med økonomien?


Rosita1365380427

Anbefalte innlegg

Rosita1365380427

Så er jeg her igjen. Har noen spørsmål som kverner rundt i hodet mitt.

For det første går økonomien min helt på tverke. Eneste utvei nå ser ut å være at jeg dropper resten av studiene, legger meg inn et sted å blir der resten av mitt stusselige liv. Men hvor kan jeg gå for å få hjelp med studielån etc, sånn at familien min slipper å ta den byrden?

Fins det et sted i dette landet hvor jeg kan få noen råd om økonomi i psykiske tilfeller som meg?

Fortalte til psykologen min sist at jeg ikke får mer støtte fra lånekassen. "Ja, jeg skjønner at du har mye å tenke på om dagen som gjør deg fortvila" sa han. Takk, for støtten og gode råd, tenkte jeg da.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få økonomisk rådgivning på sosialkontor. Hvis du ringer et sosialkontor kan du spesielt be om økonomisk rådgivning.

De kan også hjelpe deg med litt samtaler hvis du har behov for litt andre praktiske råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Saigon

Du kan ta kontakt med en sosionom eller en nettverksarbeider. Sosialkontoret kan også være behjelpelig med råd om hva du skal gjøre.

Min erfaring er at man ikke få sosialhjelp (penger fra sosial kontoret) så lenge man er student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Du kan få økonomisk rådgivning på sosialkontor. Hvis du ringer et sosialkontor kan du spesielt be om økonomisk rådgivning.

De kan også hjelpe deg med litt samtaler hvis du har behov for litt andre praktiske råd.

Så lenge du er syk og dette kan dokumenteres vil du få fryst lånet hos lånekassa. Ta kontakt med sosialkontoret, de hjelper deg med slik bekreftelse. I tillegg tror jeg du må ha eget skjema om utsettelse, dette får du ved å henvende deg til lånekassen.

Du har kanskje andre kreditorer også. Søk råd på sosialkontoret for økonomisk rådgiving. De kan nok ikke betale alle regningene dine, men de kan hjelpe deg å ta konatkt med kreditorene for å få frosset gjelda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykemelding til lånekassen

Pass på at du får sykemeldinger tilbakedatert til første gang du var syk / kontaktet legen. Oppbevar disse trygt, gi kopier til lånekassen, så kan de gjøre om store deler av lånet til stipend!

Viktig at du tar tak i dette nå, skaff skriftlig bekreftelser og sykemeldinger, og bestill time hos rådgiver hos lånekassen (ta med kopier av det du har).

www.lanekassen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...