Gjest ? Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hei. Sønnen min fikk ett allergisk sjokk på melk da han var 8 uker gammel. Hvorfor får ikke jeg adrenalin med meg om det skulle skje igjen? Er det noen andre med erfaring når det gjelder dette, og som evt har vært nødt til å bruke adrenalinen, og hvordan virket evt dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93977-anafylaksisjokk-av-melk-adrenalin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Gutten min (nå 6 år) fikk konstatert melkeallergi da han var litt over året. Første anafylaktiske reaksjonen fikk han første året i barnehagen da han ved et uhell fikk i seg melk. Etter denne hendelsen ble jeg utstyrt med adrenalinampuller og sprøyte for selv å kunne medisinere han om uhellet var ute. Da han var gammel nok (dvs. tung nok ca 12 kilo) gikk vi over til EpiPen jr. som er adskillig enklere å håndtere. Disse automatsprøytene lages vissnok bare i 2 forskjellige konsentrasjoner, en for barn og en for voksne. I tillegg til disse sprøytene måtte jeg ha Beta pred. tabletter for å hindre etterreaksjon og selvsagt ventolin ved evt. pustebesvær. Jeg har vært heldig og har hatt sønnen min i en sanert allergibarnehage. Det har derfor vært mulig for meg å gå på jobb uten å ha hjertet i halsen. De første årene hadde vi ca 2 uhell i året, i det siste 1 uhell. Håper dette var til litt hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93977-anafylaksisjokk-av-melk-adrenalin/#findComment-661637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Gutten min (nå 6 år) fikk konstatert melkeallergi da han var litt over året. Første anafylaktiske reaksjonen fikk han første året i barnehagen da han ved et uhell fikk i seg melk. Etter denne hendelsen ble jeg utstyrt med adrenalinampuller og sprøyte for selv å kunne medisinere han om uhellet var ute. Da han var gammel nok (dvs. tung nok ca 12 kilo) gikk vi over til EpiPen jr. som er adskillig enklere å håndtere. Disse automatsprøytene lages vissnok bare i 2 forskjellige konsentrasjoner, en for barn og en for voksne. I tillegg til disse sprøytene måtte jeg ha Beta pred. tabletter for å hindre etterreaksjon og selvsagt ventolin ved evt. pustebesvær. Jeg har vært heldig og har hatt sønnen min i en sanert allergibarnehage. Det har derfor vært mulig for meg å gå på jobb uten å ha hjertet i halsen. De første årene hadde vi ca 2 uhell i året, i det siste 1 uhell. Håper dette var til litt hjelp. Tusen takk for svar, Gutten min er nå 16 måneder og etter råd fra spesialist fikk jeg beskjed om p prøve smør i maten hans. Dette fungerte utmerket uten noen som helst reaksjon, ikke engang utslett. Vi er nå over op ost i en 3 ukers tid, for deretter og prøve yougert. Videre skal vi til ny prikktest, men det ser veldig lyst ut. Det nye nå, sa spesialisten, er å provosere/prøve ut produktet og deretter vente noen dager hvis reaksjon, for deretter og prøve igjen. Glad for svaret ditt. Takk igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93977-anafylaksisjokk-av-melk-adrenalin/#findComment-661761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.