Gå til innhold

rød hals etter barbering

Anbefalte innlegg

Jeg får alltid noen røde flekker på halsen etter barbering, og lurer på om det er noen som har råd for å bli kvitt det.

Jeg har prøvd å bruke pinsett for å få løs skjeggstubber som blir liggende under huden, men det hjelper ikke, og hvis det en gang skulle være ganske bra, blir det garantert rødt igjen ved neste barbering.

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94043-r%C3%B8d-hals-etter-barbering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg antar du bruker høvel, og til en viss grad er nok slikt uungåelig siden skjegger er i en konstant vekstprosess.

Men, et par viktige tips:

Fukt alltid ansiktet godt med varmt vann, eller ta barberingen etter dusjen for å gjøre huden myk.

Bruk en skikkelig barbersåpe og grevlinghårskost i stedet for geleen fra Gilette, og la såpen virke en stund før du barberer.

Bytt blader i barberhøvelen ofte.

Bruk en fuktighetskrem i tillegg til etterbarberingsvann, eller bruk en etterbarberingsbalm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...