Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd tre ganger i løpet av siste ca 3 mnd at det er små bloddråper ved endetarmsåpningen i forbindelse ved stor og hard avføring.Dette er ferskt blod, og kommer kun hvis det er "store saker" underveis.En litt stikkende smerte kommer ofte i det øyeblikket tarmen er mest utvidet. Jeg husker sånn circa hva jeg spiste dagen før, i to av tilfellene hadde jeg vært kraftig på fylla(!) dagen før og spist mye usunn sterk mat.Siste tilfellet var da jeg gikk over til et nytt type grovbrød med mye korn og frø. Har det noen sammenheng, og er det naturlig at hard avføring kan revne små blodårer på veg ut? jeg vil nevne dette for legen min uansett,men hadde vært greit å få noen indikasjoner på dette. takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94092-bloddr%C3%A5per-ved-hard-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Det kan være enten en hemoroide eller som du selv nevner, sprekk i slimhinnene p.g.a. ahrd avføring. Det eneste du kan gjøre er å sørge for at avføringen ikke blir så hard. Er du veldig plaget med dette kan du prøve et naturpreparat som du får kjøpt på f.eks. Vita, som heter "Prosan - tablet.Det blir du ikke avhengig av og du får "fart på sakene".

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Litt friskt blod rett etter avføring er sjelden tegn på noe alvorlig. Sannsynligvis har du en liten hudsprekk. Hard avføring kan komme ved lite væske, lite fiber, eller uttørring etter "fylla". Scheriproct salve hjelper ofte godt. Kontakt lege om tipsene ikke hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...