Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

For 4 dager siden våknet jeg opp med 38 gr. feber i tillegg til sterk vondt i spiserøret. Når jeg prøvde å svelge spytt så følte jeg "nål"-lignende følelse i halset. Sånn har det vært helt til i dag. Fastlegen fastslo diagnose Sinusitt akutt. Hun sa at jeg må ta penicillin 2 tabl. 2 ganger per dag i 10 dager. Feberen har holdt seg mellom 37 - 39 i 4 dager nå og det ser ikke så lovende ut at den vil gå ned. Jeg tar paracet og andre lignende tabletter, uten at de hjelper noe særlig (kun mot feberen). Er det noen som vet hva jeg burde ta for å få vekk feberen og den iriterende smerten i halset ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94223-influensa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette er neppe influensa, da ville symptomene vært kraftigere, og flere steder i kroppen innvolvert. Sårhet i halsen slik du nevner kan godt være virus-betinget, da hjelper ikke antibiotika. Legen din kan ved en blodprøve skille virus og bakterier. Sinusitt/bihulebetennelse gir ofte smerter rundt nese og i pannen. Du bør kanskje kontakte legen din igjen. Paracet skal ta ned feberen. Er temp-måleren din iorden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94223-influensa/#findComment-525781
Del på andre sider

Dette er neppe influensa, da ville symptomene vært kraftigere, og flere steder i kroppen innvolvert. Sårhet i halsen slik du nevner kan godt være virus-betinget, da hjelper ikke antibiotika. Legen din kan ved en blodprøve skille virus og bakterier. Sinusitt/bihulebetennelse gir ofte smerter rundt nese og i pannen. Du bør kanskje kontakte legen din igjen. Paracet skal ta ned feberen. Er temp-måleren din iorden?

Temp.måleren er i orden, men jeg tester for sikkerhetsskyld en annen. Sårheten i halset er litt mildere nå, da jeg har begynt å "vaske" halset med en blanding av Azuln (Chamomilae extractium ) , Dentosept (Extractium fluidium, Matricariae fios, Quercus cortex, Salviae folium, Arnicae herba, Calami rhizoma, Menthae piperitae ) herba, Thymi herba) samt 10 g salt. Hele blandingen puttes i et glass og fylles med varmt vann. Dette hjalp faktisk litt, men jeg har fortsatt smerter. En annen ting som jeg synes er rart er at om morgenen så ligger feberen på rundt 38 grader, deretter rundt 12-14 går den ned til 36,6-37,0 og sånn er det helt til 16 og deretter varierer den mellom 36,9 og 38. Jeg tar Paracet, som hjelper ,men for ikke så mange timer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94223-influensa/#findComment-525852
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...