Gå til innhold

Sjekke eier av konto-nummer?


Aika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei.

Dvs, nei, ikke på nettet generelt. Men hvis du har nettbank i samme bank som kontonummeret hører til får du vel opp navnet når du taster inn nummeret (er slik i DnB i alle fall). Ellers kan du vel ringe banken nummeret hører til og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga. sikkertheten til bankene (i forhold til stjålne kort osv.) skal det ikke la seg gjøre å sjekke hvem som eier et kontonummer.... Men jeg vet at noen har klart det ved å ringe banken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke på nettet. Du må skaffe deg Bankregisteret, som viser hvilke kontonummerserier de forskjellige banken har, deretter må du ringe å be om en bekreftelse på at Hr X er eier av konto så og så. Det svarer de bekreftende eller avkreftende på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal betale regninger via nettbank og skriver inn kontonummeret kommer alltid eierens navn eller firma opp (selv om det er en privat konto), og det gjelder uansettomdet er en konto i samme bank eller en annen, så jeg kan godt skrive inn et tilfeldig kontonr bare for å se hvem som eier kontoen. På nettbanken til min samboer går ikke det ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dvs, nei, ikke på nettet generelt. Men hvis du har nettbank i samme bank som kontonummeret hører til får du vel opp navnet når du taster inn nummeret (er slik i DnB i alle fall). Ellers kan du vel ringe banken nummeret hører til og spørre.

Nope, trenger ikke være i samme bank engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 18 år senere...
Tornerose skrev (På 24.2.2003 den 13.31):

Når jeg skal betale regninger via nettbank og skriver inn kontonummeret kommer alltid eierens navn eller firma opp (selv om det er en privat konto), og det gjelder uansettomdet er en konto i samme bank eller en annen, så jeg kan godt skrive inn et tilfeldig kontonr bare for å se hvem som eier kontoen. På nettbanken til min samboer går ikke det ann.

Klare du det enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...