mariepia Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 hei er en jente på 17 år som er plaget med atopisk eksem. får røde flekker som klør å blir tørre. går nå til solbehandling på sykehuset 2 ganger i uken pga d. i fjor sommer var jeg i syden i 2 uker; da fikk jeg hvite flekker der hvor eksemen hadde vært..bla på armene, skuldrene og lårene. fastlegen sa det va pga hydrokortisonbruken min, mens hudlegen på sykehuset sa det ikke var tilfellet. nå skal jeg til syden til sommeren igjen og har derfor begynt å ta sol i vanlig solarium for å få litt farge og bli kvitt eksemen før jeg drar, men nå har di hvite flekkene kommet tilbake...virker som jeg mangler pigment der. hva skal jeg gjøre? det ser så grusomt ut og er veldig skjemmende. i fjor ødela det litt av gleden med å være i syden. har dere hørt om lignende tilfeller. har dere tips til hva som hjelper for å få di bort?? tusen takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94528-atopisk-eksemhvite-flekker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.