Gå til innhold

Nakkesmerter

Anbefalte innlegg

Gjest nakkesmerter

Hei

I noen måneder har jeg hatt nakkesmerter. De startet før jeg ble syk(virus hjernehinnebetennelse). Jeg lå på sykehus i en ukes tid i midten av desember.Smertene har vært i varierende styrke. Som oftest føles de best øverst i nakken(oppe ved skallen) ellers litt nedover nakken og jeg har også smerter/ubehag utenpå skallen. Jeg har sjelden smerter inne i hodet, smertene ligger mest utenpå. Jeg har aldri merket smertestråling nedover i armene eller beina. Når jeg har følt meg ekstra stiv i nakken er jeg mer følsom for lyd og kan føle meg forvirret av for mye lyd.

Jeg var til legen i går og hun ville sende meg på røntgenundersøkelse av nakken. Er det ct? Jeg tok nylig ct av hodet da jeg var innlagt pga hjernehinnebetennelse. Det kan jo umulig være bra å ta ct så ofte. Jeg er redd for å få kreft.

Tror du smertene mine kan være p.g.a kreft? Eller er symptomene ganske annerledes da? Jeg er redd og føler at jeg ikke har kontroll. Fysioterapi har ikke hjulpet meg noe særlig. Jeg har vært sykemeldt snart i fire måneder.

takk for svaret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94583-nakkesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette høres ikke ut som kreft. CT brukes sjelden på nakke. MR er en mye bedre metode, og denne gir ikke strålefare som røntgen og CT. Ofte må man ta vanlig røntgen først, men da synes bare "knoklene". MR vil i tillegg vise alt bløtvevet. Dersom nakkesmertene startet kort tid før hjernehinnebetennelsen, vil jeg tro at smertene har med viruset å gjøre. Det er vanlig å være både litt sliten og overfølsom for sansestimuli etter en slik sykdom som du har hatt. Det er viktig å ikke anstrenge seg så mye mtp dette. Du må ha god kommunikasjon med fastlegen din. Kanskje bør du henvises til en nevrolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94583-nakkesmerter/#findComment-529609
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...