Gå til innhold

utflod, kløe, irritasjon - hva kan det være?


trulte

Anbefalte innlegg

For 1 1/2 år siden hadde jeg en abort, siden da har jeg hatt veldig mye utflod. Jeg fikk det sjekket av lege i fjor høst, men alt var normalt. Utfloden har ikke gått tilbake til "normalen", og siden jul har jeg vert plaget med kløe, irritert hud rundt kjønnsleppene i hårfestet, med skorpedannelse/flasslingnende. Det er ganske ubehagelig til tider, mens andre ganger merker jeg ikke noe og tror det er borte. Jeg har ikke vert til lege med dette enda for jeg har også psoriasis og trodde det var det. Men det har ikke bedret seg nå når det er varmere i været slik som i hodebunnen. Kan det være noe annet slik som sopp, en kjønnsykdom eller annet. Kan se ut som eksem, rødt og hissig med tynn flass-skorpe dannelse. Fint om noen kunne hjelpe meg med dette, for jeg liker ikke å gå til lege når det kommer til underlivet, ikke uten at det er helt nødvendig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til trulte

Utslettet lyder som typisk psoriasis. Det er vel sol mer enn varme som bedrer forholdene på huden og i håret?? Jeg synes du forsøke med en cortisonsalve, du har kanskje det for din hud? Ellers må du til lege for resept. Utfloden får man neppe av psoriasis, men hvis du er testet kan det være en normal rikelig utflod.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...