Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så og si sammenhengende forkjølet siden midten av desember med hodepine, frossenhet, bihulesymptomer med litt verk. Tåler ingen anstrengelser da blir jeg "slått i bakken" og blir sengeliggende. Fastlegen har tatt vanlige prøver og alt er normalt og med avslutningssvar at "infeksjoner kan sitte lenge i kroppen..."

Jeg har vært i jobb men ble nå sykemeldt i 2 uker for at kroppen skal få restituert seg. Jeg spiser multivitamin, tran, ekstra C-vitamin, 5 om dagen frukt/grønnsaker, begynt med grapefruktkjerne-ekstrakt, trente 2 ggr. i uken men har måttet legge det på hylla da jeg bare ble verre, røyker ikke, drikker ikke og sover snitt 7-8 timer hver natt.

Hva kan jeg gjøre for å komme meg opp på et "normalt" nivå igjen og slippe forkjølelsen og all slappheten????

Håpefull "snart frisk igjen"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94630-konstant-forkj%C3%B8let/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du er kanskje mest ute etter et "legesvar", men jeg har noen erfaringer jeg tekte jeg kunne dele med deg.

Jeg har også slitt mye med vedvarende forkjølelser med avsluttnede bihilebetennelse. Bare fra okt. til des. hadde jeg to bihulebetennelser, og noen vintre har jeg vært forkjølet opptil 7 ganger. Det er utrolig slitsomt, og man mister totalt overskukddet.

Hos fastlegen er det veldig liten hjelp å få - det meste er visstnok naturlig i følge min lege:-(

Men i desember valgte jeg å gå til homeopat, for jeg ønsket ikke enda en antibiotikakur. Hun har tatt akupuktur og soneterapi, (flere ganger)dessuten har jeg fått ulike piller og veileding på vitaminer og urter.

Og det har faktisk blitt mye bedre. Hadde en lett, vanlig forkjørelse i julen, men ble borte på en uke (det er mange år siden jeg har blitt bra så fort)

Nå har hele familien i tur og orden hatt den kraftige forkjølelsen/infuensaen som har herjet her i distriktet en tid, men jeg har gått helt klar!!!! og det er helt utrolig. Vankigvis ville det vært meg som var den føste som ble smittet. Og jeg har to små barn, så muligheten for smitte har absolutt vært til stede;-)

Det passer kanskje ikke å anbefale hoeopat her på dette forumet, men jeg tar nå sjansen;-)

Håper du raskt blir bedre:-)

Gjest ikke undertegnet

Hei!

Du er kanskje mest ute etter et "legesvar", men jeg har noen erfaringer jeg tekte jeg kunne dele med deg.

Jeg har også slitt mye med vedvarende forkjølelser med avsluttnede bihilebetennelse. Bare fra okt. til des. hadde jeg to bihulebetennelser, og noen vintre har jeg vært forkjølet opptil 7 ganger. Det er utrolig slitsomt, og man mister totalt overskukddet.

Hos fastlegen er det veldig liten hjelp å få - det meste er visstnok naturlig i følge min lege:-(

Men i desember valgte jeg å gå til homeopat, for jeg ønsket ikke enda en antibiotikakur. Hun har tatt akupuktur og soneterapi, (flere ganger)dessuten har jeg fått ulike piller og veileding på vitaminer og urter.

Og det har faktisk blitt mye bedre. Hadde en lett, vanlig forkjørelse i julen, men ble borte på en uke (det er mange år siden jeg har blitt bra så fort)

Nå har hele familien i tur og orden hatt den kraftige forkjølelsen/infuensaen som har herjet her i distriktet en tid, men jeg har gått helt klar!!!! og det er helt utrolig. Vankigvis ville det vært meg som var den føste som ble smittet. Og jeg har to små barn, så muligheten for smitte har absolutt vært til stede;-)

Det passer kanskje ikke å anbefale hoeopat her på dette forumet, men jeg tar nå sjansen;-)

Håper du raskt blir bedre:-)

Tror kanskje i tillegg at du trenger å hvile deg. Infeksjonen har kanskje satt seg i kroppen og du blir mindre motstandsdyktig dersom du i tillegg er sliten. Synes forøvrig at Ankas råd om homopati er verd å forsøke. Ihvertfall kan det ikke skade.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Høres ut som du har gjort en fin innsats med å leve sunt. En bihulebetennelse synes ikke alltid på blodprøvene, enten må man ta en vatt-pinne prøve, eller en CT for å utelukke dette sikkert. Dersom du har hatt noen spesielle virus-infeksjoner ( f.eks mononukleose eller liknende ) er det normalt å være slapp lenge etterpå. Dette kan vises ved spesielle prøver, men trolig er det ikke til så mye hjelp. Høres lurt ut å hvile og ellers fortsette som du gjør. Ved svært langvarig forløp bør du få tatt nye undersøkelser av blodceller og liknende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...