Gå til innhold

uregelm. hjerteaksjon hos foster


uterina

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har akkurat vært til UL i 18. uke. Alle målinger var i normalområdet, men jordmor syntes at hjerteaksjonen hos fosteret var såpass uregelmessig- at hun ønsket en spesiallist skulle se på det. Så jeg skal til ny UL om 2 dager.

Her hjemme sitter jeg imidlertid og tenker på om dette er veldig uvanlig, etc. Hjertet så ellers helt normalt ut med 4 kammer og vanlig karavgang.

Kan du fortelle meg noe om dette?

På forhånd takk for hjelpen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Jeg har akkurat vært til UL i 18. uke. Alle målinger var i normalområdet, men jordmor syntes at hjerteaksjonen hos fosteret var såpass uregelmessig- at hun ønsket en spesiallist skulle se på det. Så jeg skal til ny UL om 2 dager.

Her hjemme sitter jeg imidlertid og tenker på om dette er veldig uvanlig, etc. Hjertet så ellers helt normalt ut med 4 kammer og vanlig karavgang.

Kan du fortelle meg noe om dette?

På forhånd takk for hjelpen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fortelle så mye annet en at vi også fikk den beskjeden da jeg gikk med lillemor. Fryktelig ekkelt var det, og skapte masse bekymring.

Lege og jordmor fortale senere at det ikke er uvanlig med uregelmessig hjerterytme hos så unge fostre. Grunnen er at hjertet ennå er litt umodent.

De fulgte med litt ekstra, og sa at det som regel retter seg senest i uke 32.

Hos oss gikk det kjempefint, og vi har ikke merket noe problemer på lillemor som nå er 11 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fortelle så mye annet en at vi også fikk den beskjeden da jeg gikk med lillemor. Fryktelig ekkelt var det, og skapte masse bekymring.

Lege og jordmor fortale senere at det ikke er uvanlig med uregelmessig hjerterytme hos så unge fostre. Grunnen er at hjertet ennå er litt umodent.

De fulgte med litt ekstra, og sa at det som regel retter seg senest i uke 32.

Hos oss gikk det kjempefint, og vi har ikke merket noe problemer på lillemor som nå er 11 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Detta med hjärtan är en kompliserad och svår fråga att svara på. Jag vet dock att det inte är ovanligt med oregelbunden hjärtrytm hos foster. Detta brukar vanligtvis ställa om sig själv efter födelsen. Du värkar att vara under god uppsikt, då du skall få bra uppföljning om 2 dagar. Det vanligaste är att det är något ofarligt och att det går över av sig själv men du får säkert bättre svar på din fråga om 2 dagar. Det är inget som du kan gjöra åt detta, men jag har förståelse för din oro. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Detta med hjärtan är en kompliserad och svår fråga att svara på. Jag vet dock att det inte är ovanligt med oregelbunden hjärtrytm hos foster. Detta brukar vanligtvis ställa om sig själv efter födelsen. Du värkar att vara under god uppsikt, då du skall få bra uppföljning om 2 dagar. Det vanligaste är att det är något ofarligt och att det går över av sig själv men du får säkert bättre svar på din fråga om 2 dagar. Det är inget som du kan gjöra åt detta, men jag har förståelse för din oro. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...