lisb Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Har en 4,5mnd gammel baby som har hatt tung pust siden han var bare noen uker gammel. Legen lyttet på ham da han var 7 uker og kunne ikke høre noe galt. Min lille baby har vert mye forkjølet. Nesten sammenhengende i 1 mnd. nå. For 2 uker siden hadde han ørebetennelse med påfølgende pedicilin. Samtidig mente legen at han hadde tung pust og et virus som gav astma lignende symtomer. Han fikk ventolin inhalator før vi dro hjem fra barneklinikken. Ørebetennelsen gav seg, men hosten har fortsatt. For 4 dager siden kom det også feber. Vi tok derfor turen til barneklinikken igjen. Da hadde han spist minimalt og grått mye. Hostet opp slim og pustet tungt. Hørtes ut som det lå noe rusk i luftrøret hans. Etter dette besøket, fikk vi brikanyl inhalator, som han skal bruke i 2 uker. Han har fortsatt feber, men har spist litt i dag. Men problemet er at han er så liten, så han får bare melk, som gjerne lager mer slim. Han hostet mye under matingen og måtte ha mange pauser for å få puste. Kort tid etter mating, hostet han til han spydde. All melk kom opp igjen. Blir litt engstelig. Han er så liten og jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Når han har pustevansker/hostebyer, hjelper det da å ta ham utr i frisk luft? Skal han fortsatt ha efedrin mixtur samtidig som han får brikanyl innhalator? Hvor lang tid skal det ta før jeg bør kontakte legen igjen? Kan dette være et engangstilfelle, eller er det noe vi må regne med at han må slite med i noen år? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94767-baby-og-astma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.