Gå til innhold

Smerter.

Anbefalte innlegg

Gjest hundenodin

Jeg er 48 år, familisert og har 4 hjemmeboende tenåringer.Hvorav ett fosterbarn som er svært krevende og under utredning for ADHD.

Jeg er operert for prolaps i L4-L5 to ganger i 2000( april og desember).

Deretter ble jeg avstivet på samme plass i februar 2002,i Stockholm for ett år siden.

Jeg begynnte på arbeid igjenn i 50% stilling i juni 2002, men har etter dette fått store muskelsmerter. Jeg er helt stiv i muskulaturen på høyre side fra nakke til nedover foten, og periodevis har jeg også ichiassmerter frem til tærne, og nedsatt følelse i foten.

Jeg bruker Celebra 2 tbl for dag og Tramalgetic 300g daglig, i tillegg ca 2 Paralgin f.pr dag om ettermiddagen/ kvelden når smertene er på det værste.

Etter en arbeidsdag må jeg ligge 1-2 timer for å greie å være oppe noen timer utover kvelden.

Jeg prøver å være aktiv og går turer i skogen 1-2 timer 3-4 ganger i uka, altså de dagene jeg ikke er på arbeid, da har jeg de beste stundene mine, men er sliten etterpå, men jeg føler at dette løsner på muskulaturen min, og merker godt hvis jeg ikke får turene mine.

De dagene jeg er på jobb ligger jeg for det meste etterpå, er heilt utslitt.

Jeg føler at livet mitt går ut på smerter og atter smerter, og er svært sliten av det heile, og i perioder deperimert.Kjemper heile tida for å holde ut og mestre.Lurer på om det er riktig å presse seg selv på denne måten over lengere tid ?

Finnes det måter å få disse smertene under kontroll på,noe som kunne vært gjort eller skal jeg bare fortsette til det smeller ?

Jeg gikk til fysioterapeut frem til jeg begynnte på arbeid, men har nå ikke vært der det siste halve året.

Jeg snakket med ei som hadde vært på Cato senteret 1 mnd og mente at dette var noe for meg, hva tror dere ?

Jeg har ikke vært på noen rehabilitering etter operasjonene, kun hjemsendt til mann og 4 barn og det krever jo sitt, da det meste av husstell faller på meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94994-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Cato-senteret er bra, men er kostbart. Det finnes gode alternativer som Trygdekontoret betaler for. Du og legen din må undersøke dette. Høres klart ut som du skal ha avlastning. Du må ikke "gå til det smeller".

Fysioterapi synes veldig viktig for deg. Kanskje har du fått et "kronisk smertesyndrom", som betyr at smerten har vært der mer enn 3 måneder, men som absolutt kan forsvinne. Du, lege og fysioterapeut bør sammen på sikt ha som mål at du slutter med B-preparater. Dette kan gjøre vondt værre. Depresjon er en naturlig følge av smertene, og en depresjon vil opprettholde smertene... Kanskje bør du prøve en anti-depressiv medisin som kan bryte denne sirkelen. Du må samarbeide med helse-apparatet, dette skal kunne bedres betydelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94994-smerter/#findComment-531123
Del på andre sider

Hei.

Kjøp boka Blotype dietten følg dietten 100% med medisinsk mat.

Kut ut all sukker smertene kan komme fra sopp eller parasitter som er i musklaturen.Les innholdet grundig all mat er tilsatt sukker.

Ta kosttilskud med riktige tarm bakterier Bio-Acidophilus.

Kjøp siptosept Grapfrukt-kjærneekstrakt for å drepe sopp og parasitter.Finnes i kapsel og dråper.

Få med deg et hefte med info til grap frukt-ekstrakten

Kontakt en Kinesiolog for å måle surheten i musklatur.

Dietten er lett å følge hvis du har smerter.

Hilsen en AB hvor smertene forsvant etter 3 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94994-smerter/#findComment-534344
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...