Gå til innhold

Influensa? Rykninger i fingre.... Lege

Anbefalte innlegg

Hei!

I noen dager nå har jeg vært fryktelig slapp, toppet seg i dag så i dag er jeg hjemme fra jobb og slapper av.. er i tillegg litt snufsete, og ganske tung i kroppen og spesielt hodet, men det jeg lurer mest på er følgende:

Jeg har de siste to-tre dagene hatt noen "anfall" hvor jeg plutselig har fått rykninger, ligner reflekser, i peke-og/eller langfingeren på venstre hånd. Det er ikke noe jeg kan gjøre noe med, og er forsåvidt heller ikke plagsomt, men det er rart og uvant.. det skjer vel to - tre ganger om dagen - og holder på i 5 - maks 8-10 "rykk", tenker jeg.. tror du det er bare fordi jeg er slapp og begynner å bli/er syk, eller er det noe annet??

Kan det være at jeg kan ha fått en mild versjon av influensa, eller hva tror du?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9500-influensa-rykninger-i-fingre-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

I noen dager nå har jeg vært fryktelig slapp, toppet seg i dag så i dag er jeg hjemme fra jobb og slapper av.. er i tillegg litt snufsete, og ganske tung i kroppen og spesielt hodet, men det jeg lurer mest på er følgende:

Jeg har de siste to-tre dagene hatt noen "anfall" hvor jeg plutselig har fått rykninger, ligner reflekser, i peke-og/eller langfingeren på venstre hånd. Det er ikke noe jeg kan gjøre noe med, og er forsåvidt heller ikke plagsomt, men det er rart og uvant.. det skjer vel to - tre ganger om dagen - og holder på i 5 - maks 8-10 "rykk", tenker jeg.. tror du det er bare fordi jeg er slapp og begynner å bli/er syk, eller er det noe annet??

Kan det være at jeg kan ha fått en mild versjon av influensa, eller hva tror du?

Takk for svar!

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Christina

Slike spontane muskelspasmer eller rykninger som du beskriver kan forekomme fra tid til annen, spesielt hvis kroppen er i ubalanse eller man har en infeksjon i systemet.

Jeg synes dog at du bør oppsøke lege hvis disse spesifikke symptomene ikke gir seg i løpet av de førtste 1-2 dager.

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Christina

Slike spontane muskelspasmer eller rykninger som du beskriver kan forekomme fra tid til annen, spesielt hvis kroppen er i ubalanse eller man har en infeksjon i systemet.

Jeg synes dog at du bør oppsøke lege hvis disse spesifikke symptomene ikke gir seg i løpet av de førtste 1-2 dager.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...