Gå til innhold

ansiktet mitt og solarium

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

hei! Får i ansiktet utslett/kviser jeg tror kommer av svetting i solarium.

Har noen erfaring og gode råd for dette??

Kan ansiktet vaskes i vann rett etter endt soltime uten at brunfarven uteblir??

(dette problemet har jeg hver solesesong- ca 1 gang i året)

PÅ FORHÅND TAKK FOR ALLE SVAR !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95121-ansiktet-mitt-og-solarium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst; du kan ikke vaske vekk brunfargen. Dersom du har solt deg, spiller det ingen rolle om du vasker deg i ansiktet rett etterpå. Jeg fatter ikke hvor den overtroen kommer fra! Brunfargen oppstår ved at celler nede i huden "snur seg" OG VENDER DEN MØRKE SIDEN OPP OG DEN BLEKE NED, og det nytter det ikke å vaske vekk.

"melanin: the brown-black pigment found in the skin, eyes, and hair"

ikkehypokonder

Det kan godt være at det er soleksem, men jeg vet ikke om det kan forekomme av solarium.

Men en ting: DET GÅR IKKE AN Å VASKE VEKK BRUNFARGEN!!Det er ikke noe maling som ligger på huden.

Har du ikke lagt merke til at brunfargen kommer mere frem etter noen timer?? Ihvertfall ute i naturlig sol. Du merker solbrentheten mer på kveldene etter at du har kommet inn fra sola.

Men spør på en kosmetikkforetning om de har noe råd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...