Gå til innhold

Kul på håndleddet

Anbefalte innlegg

For 5 år siden ramlet jeg over en dørstokk og tok i mot med høyre hånd. Siden den gang har jeg hatt en "liten" kul på oversiden av håndleddet. I går ble denne kulen ikke liten mer. Den er nå omtrent like stor som et kronestykke i diameter og står veldig synlig ut fra hånden. Den gjør ikke vondt. Hva kan dette være? Er det noe som må opereres vekk eller kan den bare være der?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9516-kul-p%C3%A5-h%C3%A5ndleddet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For 5 år siden ramlet jeg over en dørstokk og tok i mot med høyre hånd. Siden den gang har jeg hatt en "liten" kul på oversiden av håndleddet. I går ble denne kulen ikke liten mer. Den er nå omtrent like stor som et kronestykke i diameter og står veldig synlig ut fra hånden. Den gjør ikke vondt. Hva kan dette være? Er det noe som må opereres vekk eller kan den bare være der?

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til hbg

Det høres ut til å være et "ganglion", eller en såkalt utposning på en seneskjede. Dette kan skje ved overbelastninger og/eller skader. Som regel ikke farlig, men blir de store kan de være vonde og bør da vurderes for operasjon. Dog ser vi ganske ofte at de kan komme tilbake etter et inngrep.

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til hbg

Det høres ut til å være et "ganglion", eller en såkalt utposning på en seneskjede. Dette kan skje ved overbelastninger og/eller skader. Som regel ikke farlig, men blir de store kan de være vonde og bør da vurderes for operasjon. Dog ser vi ganske ofte at de kan komme tilbake etter et inngrep.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...