Gjest Aina E Skrevet 1. mars 2003 Skrevet 1. mars 2003 Ronja har fått vannkopper og de sprer seg tydeligvis som ild i tørt gress... Når kan jeg regne med at hun har fått de prikkene hun skal ha? Vil de fortsette å øke i antall lenge? Vel, over til et annet spørsmål: Jeg skal opereres 24 mars og er livredd for å bli smittet med noe som gjør at dette må utsettes. Derfor holder jeg meg unna all smitte jeg vet om. Men nå som sagt; Kan jeg være 100% sikker på å slippe å få vannkopper, siden jeg hadde det selv som 5-åring og etter det fikk helvetesild som 14-åring? Kan man få vondt i halsen som følge av vannkopper? Mye rare spørsmål, men det er bare 3 uker til den 24., så jeg lurer fælt! 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Slapp av,. sjansen for at du skal få vannkopper er mindre enn om du går ut i veien og blir overkjørt. Ja, vondt i halsen kan man få som følge av vannkopper. Det er ikke stort annet å gjøre enn å vente til den 24.Å sikre seg 100 % mot evt. smitte av noe slag er dessverre ikke mulig. Da må du i tilfelle gå i isolat. 0 Siter
Gjest Uglemor Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Sånn var det da mine gutter hadde vannkopper: Det fortsatte å komme prikker i 5-6 dager, deretter tørket blemmene gradvis inn. Jeg tror alle blemmene var tørre etter ca 8-10 dager. Selv ble jeg smittet, men jeg hadde ikke hatt vannkopper før. Jeg fikk vondt i halsen, fordi jeg fikk noen blemmer der ( Når du har hatt vannkopper som barn er du vel livsvarig immun, har jeg alltid trodd? Så det ville jeg tatt helt med ro! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.