Gå til innhold

Hvorfor får jeg behandling?


soul

Anbefalte innlegg

Jeg er ei 23 år gammel jente. Jeg går til behandling hos psykolog, uten at jeg helt vet hvorfor. Jeg har det bra. Jeg går bare hjemme å får rehabiliteringspenger.I fjor vår hadde jeg et nervesammenbrudd. For det fikk jeg zyprexa. En psykriater mente at jeg mulig var pittelitt psykotisk. Og fastlegen skreiv i en sykemelding at jeg var psykotisk depressiv. Men man er vel ikke psykotisk bare fordi man er redd for at et kjøpesenter skal brenne opp. I løp av sommeren begynte jeg med zoloft, den tar jeg fortsatt. Nei jeg trur det sammenbruddet var kun tvang som kom ut av kontroll. Jeg er plaget av tvang. I tillegg føler jeg at jeg er en psykopat. Jeg føler lite og bryr meg ikke om andre. Tok det opp med psykologen min. Men hun er ikke helt enig. Men det er mulig at jeg ikke har fortalt alt. Nei mine føleleser er skitt og ingenting. Gir ikk fem ører for mine føleser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

Synes du beskriver mange forhold som gjør det riktig og nødvendig at du får behandling. Du skriver om tvang, om dårlig selvfølelse og mye skyldfølelse (eller slik tolker jeg det du skriver) - og du går for tiden bare hjemme uten å ha noe meningsfullt å fylle tiden din med. I tillegg har du hatt en eller annen form for krise hvor du muligens også ble psykotisk.

Håper du fortsetter å snakke med psykologen din - og at du er så ærlig som du bare klarer om hva du tenker og føler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Synes du beskriver mange forhold som gjør det riktig og nødvendig at du får behandling. Du skriver om tvang, om dårlig selvfølelse og mye skyldfølelse (eller slik tolker jeg det du skriver) - og du går for tiden bare hjemme uten å ha noe meningsfullt å fylle tiden din med. I tillegg har du hatt en eller annen form for krise hvor du muligens også ble psykotisk.

Håper du fortsetter å snakke med psykologen din - og at du er så ærlig som du bare klarer om hva du tenker og føler.

Vil takke for svar. Tror jeg fortsetter med behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil takke for svar. Tror jeg fortsetter med behandling.

Hei soul:-)

Det synes jeg så avgjørt at du skal. Ikke la din dårlige selvfølelse og skyldfølelse stoppe deg fra å få hjelp som kan gi deg en mye bedre hverdag!

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...